رشد ۷ درصدی تولید شمش فولادی در کشور

تولید شمش فولادی در نیمه نخست ۹۹ با رشد هفت درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۱۱ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۱ تن رسید.

به گزارش ایمنا، بر پایه آمار عملکرد فولاد مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، گروه ملی، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، فولاد ارفع، فولاد بناب و سیرجان در شهریورماه تولید این فلز راهبردی به رقم دو میلیون و چهار هزار و ۴۱۸ تن رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش بازدهی را نشان می‌دهد.

بررسی عملکرد واحدهای مزبور در دوره ۶ ماهه نخست امسال گویای آن است که گروه ملی صنعتی فولاد ایران در زمینه بیلت رشد ۱۷۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرد که بالاترین بازدهی است.

همچنین در شهریورماه فولاد سیرجان نیز با رقم ۳۴۶ درصد رشد عملکرد نسبت به ماه مشابه در سال ۹۸ در بین واحدهای مورد بررسی بهترین بازدهی را نشان داد.

بالاترین تولید شمش فولادی در دوره ۶ ماهه ابتدایی امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم چهار میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۰۹ تن ثبت شد، ضمن اینکه آمار واحدهای تولیدی مورد بررسی در شهریورماه ۹۹ نیز حاکی است فولاد مبارکه با رقم ۸۸۳ هزار و ۷۱۹ تن بیشترین تولید را به خود اختصاص داد.

تولیدات فولادی ۷.۲ میلیون تن

تولیدات فولادی واحدهای مورد بررسی در ۶ ماهه امسال به رقم هفت میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۱۶ تن رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش سه درصدی را ثبت کرد.

علاوه بر این در شهریور ماه تولیدات فولادی واحدهای مزبور به رقم یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۱۶ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۸ رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بالاترین رشد تولیدات فولادی در ۶ ماهه امسال مربوط به گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم ۲۴۴ درصد ثبت شد، ضمن اینکه در شهریورماه نیز رشد تولید ۱۴۰ درصدی نورد لوله اهواز نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت شد.

داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی اعلام کرد: سال ۹۸ بالغ بر ۲۷.۲ میلیون تن شمش فولاد تولید شد.

وی یادآور شد: بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده ظرفیت تولید شمش فولاد به رقم ۵۵ میلیون تن برسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 449293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.