افزایش تعداد متوفیان در شش ماه نخست سال جاری/تسهیل در ارائه خدمات در باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعه کنندگان تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: امروز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی متعددی آغاز شد و تعدادی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی ظهر امروز _ یکشنبه ۲۰ مهرماه ۹۹_ در آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های خدماتی و عمرانی سازمان آرامستان‌های شهرداری اظهار کرد: این سازمان متولی ارائه خدمات حمل، تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان همچنین خدمات پس از خاکسپاری است.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف این سازمان ساماندهی و برنامه ریزی برای آرامستان‌های محلی شهر است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هشت ماه گذشته و شرایط کرونایی کارکنان آرامستان باغ رضوان خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دادند که کرامت مراجعه کنندگان حفظ شود همچنین سعی شده در فضای آرام، توأم با آرامش و به دور از هرگونه حاشیه خدمات لازم به مراجعان ارائه شود.

وی با اشاره به آمار متوفیان در نیمه نخست سال ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال گذشته ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به شش ماه سال گذشته شاهد افزایش تعداد متوفیان بوده‌ایم.

مرادی با بیان اینکه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعه کنندگان تمهیداتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: امروز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی متعددی آغاز شد و تعدادی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به پروژه ساختمان شماره دو آرامستان باغ رضوان گفت: ساختمان شماره دو به عنوان میز خدمت آماده ارائه خدمات متمرکز به مراجعان است و خدمات مربوط به امور متوفیان همچون تعیین قبور، ثبت واقعه فوت توسط نماینده ثبت احوال و موارد مرتبط را به شهروندان ارائه می‌کند.

مرادی افزود: خدمات پس از خاکسپاری قابل ارائه به مراجعان همچون خدمات مربوط به برگزاری مجالس، مداحی، نصب سنگ، قاب عکس و سایر خدمات نیز در ساختمان شماره دو ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ اقدامات عمرانی، قطعات برای تسهیل در تردد سالمندان، جانبازان، معلولان و زائران اهل قبور مناسب سازی شده است تا بتوانند به راحتی بر سر مزار متوفیان خود حضور پیدا کنند، گفت: ساخت تابلوی ترافیکی دروازه‌ای خیابان ثامن الائمه نیز از دیگر پروژه‌های انجام شده در باغ رضوان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات شده در فاز سوم آرامستان باغ رضوان اظهار کرد: در فاز سوم عملیات عمرانی خیابان سازی، پارکینگ، جدول کشی، احداث شبکه آب رسانی و شبکه برق رسانی همچنین کاشت درخت و فضای سبز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیرساختی فاز سوم آرامستان باغ رضوان شامل: نوسازی شبکه آبرسانی و شبکه برق و اجرای شبکه فیبر نوری است.

مرادی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی اپلیکیشن خدماتی سازمان آرامستان‌ها (ویژه تلفن همراه) و فراخوان عمومی طراحی درایگاه های باغ رضوان از دیگر اقدامات شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: ارائه این خدمات باعث کاهش دغدغه مراجعه کنندگان آرامستان باغ رضوان شود تا آنها غیر از ناراحتی از دست دادن بستگان خود دغدغه دیگری نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان دارای ۱۷۰ هکتار فضای سبز است، گفت: علی رغم کمبود منابع آبی با حمایت مسئولان تاکنون این فضا به خوبی حفظ شده و همچنین مدیریت بحران در آرامستان باغ رضوان به خوبی انجام شده است.

کد خبر 449277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.