نتوانستیم تهران را برای حضور همه شهروندان آماده کنیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بسیاری از معابر و فضاهای ما برای حضور تمام شهروندان مناسب‌سازی نشده و به رغم آنکه شعار ما تهران شهری برای همه است همچنان نتوانستیم تهران را برای حضور همه شهروندان آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به رخداد درگذشت استاد محمدرضا شجریان اظهار کرد: من درگذشت استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان را تسلیت می‌گویم  و از شهرداری و شورای شهر تهران که برای خواست مردم احترام قائل شده و تصاویر استاد را در سطح شهر به نمایش درآوردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: تذکر بنده در مورد روز جهانی نابینایان است و به همین دلیل می‌خواهم در مورد مناسب سازی شهر تهران تذکر بدهم. به رغم اینکه اتفاقات خوبی در طول سه سال اخیر در حوزه مناسب‌سازی معابر و فضاها رخ داده است، اما باید بگوییم که بسیاری از معابر و فضاهای ما برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: با وجود اینکه شعار ما تهران شهری برای همه است، اما نتوانستیم تهران را برای حضور همه شهروندان در فضاهای عمومی آماده کنیم. از این جهت برای لزوم اهتمام و سرعت‌بخشی بیشتر در امر مناسب سازی به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

نظری گفت: بسیاری از پیاده روها، فضاهای شهری و اماکن وضعیت مناسبی ندارند و حتی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که وقتی اشخاص حقیقی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، بالابری را نصب می‌کنند، اما بعد از اخذ مجوز آن را برمی‌دارند.

وی افزود: حتی اشخاص حقوقی هم این مشکل را دارند و ما خیلی وقت‌ها شاهد این هستیم که انتظارات فقط از شهرداری است در حالی که حدود ۷۰ درصد ادارات دولتی ما هم برای حضور تمام شهروندان مناسب سازی نشده است؛ به همین دلیل لازم است معاونت معماری و شهرسازی در کنار اهتمام به مناسب سازی در ساخت و سازهای جدید در مورد مناسب‌سازی بناها و فضاهای فعلی هم نظارت بیشتری بکند.

کد خبر 449269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.