محمدی: برای حل مشکلات حصه نیاز به کمک‌ اوقاف و شهرسازی داریم

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسته تهیه شده از سوی اوقاف در خصوص همکاری بین مدیریت شهری و این سازمان می‌تواند با ایجاد کارگروهی در کمیسیون اجتماعی انجام شود و مشکلات ساکنان به زودی حل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسته تهیه شده از سوی اوقاف در خصوص همکاری بین مدیریت شهری و این سازمان می‌تواند با ایجاد کارگروهی در کمیسیون اجتماعی صورت گیرد.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی بنده در گذشته از همین تریبون مطرح شد که مرتبط با منطقه حصه است، چند سالی است که درگیر این محله هستیم، یکی از زمینه‌های تغییر این است که هویت جغرافیایی و شهری برای حصه ایجاد شود و بر اساس شرایطی که اوقاف در آن منطقه دارد و اکثر زمین‌های منطقه حصه وقفی است، نیاز است تا برای این محله تصمیمات درستی از سوی دستگاه‌های ذیربط اتخاذ شود تا ساکنان این محله مشکلات کمتری را متحمل شوند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در جلسه اخیر شورا که با حضور مدیر کل شهرسازی برگزار شد، شورای شهر آمادگی خود را برای حل معضل حصه اعلام کرد و اگر مسئولان اوقاف نیز صلاح بدانند جلسه ویژه‌ای ترتیب داده شده تا به راه حل نهایی نزدیک شویم. بحث شرعی این مسئله با همکاری سازمان راه و شهرسازی حل شده تا اسناد مالکیت مردم به آنان تحویل داده شود و کاری خدا پسند در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره مرگ یک آتش نشان اصفهانی گفت: از شهردار تقاضا دارم گزارشی کامل در خصوص این حادثه به شورا اراده دهد و در صحن علنی شورا این گزارش برای افکار عمومی قرائت شود، همچنین با توجه به کمبود امکانات نیاز است تا به کمک مدیرعامل سازمان آتش نشانی ارزیابی فنی از این سازمان صورت گیرد، تا مشکلات برطرف شده و گزارش آن به قید فوریت به اعضای شورا برسد.

کد خبر 449260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.