ملت: مشارکت اوقاف و شهرداری زمان اجرای برخی پروژه ها را کاهش می دهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به امکانات مالی و اعتبارات شورای شهر و شهرداری، پایان بخشی از پروژه‌ها به زمان‌های طولانی‌تر موکول خواهد شد، اگر مجموعه اداره اوقاف در کنار مدیریت شهری قرار گیرد و در اجرا مشارکت انجام شود، این پروژه‌ها زودتر به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کمک به توسعه شهر و تقویت ظرفیت‌ها و دارایی‌ها برای گسترش امکانات و تسهیل در این موارد از سوی سازمان اوقاف صورت گرفته که جای تقدیر دارد، همچنین کارگروهی که برای حل مشکلات شهروندان از سوی اعضای شورا مطرح شد قطعاً می‌تواند معضلات را پیگیری و حل کند.

وی در خصوص لزوم همکاری بین اوقاف و شهرداری گفت: هر ساله با توجه به امکانات مالی و اعتبارات شورای شهر و شهرداری، پایان بخشی از پروژه‌ها به زمان‌های طولانی‌تر موکول خواهد شد، اگر مجموعه اداره اوقاف در کنار مدیریت شهری قرار بگیرد و در اجرا مشارکت انجام شود، مطمئناً این پروژه‌ها در ابعاد مختلف زودتر به سرانجام خواهد رسید تا نگاه حمایتی اوقاف در این زمینه تأمین شود.

ملت تصریح کرد: در طرح‌های تفصیلی ادارات بخشی از خدماتی که مورد نیاز شهر بوده برای اراضی مختلف پیش بینی شده است، در واقع برای ایجاد مراکز درمانی، آموزشی، پژوهشی و ورزشی از سوی ادارات مختلف اقدامات انجام می‌شود اما برای پروژه‌ها ادارات متولی باید نسبت به آزاد سازی املاک اقدام کنند. با توجه به اینکه این دستگاه‌ها توانایی آزاد سازی اراضی را از نظر مالی ندارند عملاً اجرای پروژه‌ها با اختلال مواجه می‌شود و موارد اجرایی شده بسیار محدود است که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد آنان پیش روی دارد.

وی افزود: اگر اداره اوقاف در این راستا کمک‌هایی را به ادارات انجام دهد، با معاوضه اراضی می‌توان بستر اهداف دستگاه‌ها را عملی کنیم و با توجه به اینکه مدیریت شهری نسبت به نیازهای شهر اشراف کامل دارد می‌توان با تعامل با یک دیگر پروژه‌ها را به مرحله نهایی رساند.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به حادثه هفته گذشته در سازمان آتش نشانی که منجر به درگذشت آتش نشانی شد، اظهار کرد: شاهد حادثه تلخی بودیم که نیاز است مدیریت شهری و سازمان آتش نشانی امکانات لازم را برای پرسنل زحمت کش شهرداری فراهم کند تا آنان بتوانند با آرامش لازم به فعالیت بپردازند. از شهردار تقاضا دارم اگر کوتاهی‌هایی در این زمینه صورت گرفته با خاطیان برخورد شود.

کد خبر 449258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.