مطالعه و امکان سنجی پروژه پیاده راه‌های کرج بررسی شد

خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج از بررسی پروژه مطالعه و امکان سنجی پیاده راههای پر تردد کرج شامل خیابان امیری، دانشکده، المهدی و چهار باندی مهرشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احد رسولی امروز (یکشنبه) در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج اظهار کرد: حرکت پیاده از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین اشکال جابجایی انسان درگذشته بوده است و امروزه با غلبه تدریجی حرکت سواره و توجه به رفع نیازهای آن موجب افول ارزش‌های بصری و محیطی شده است.

وی تصریح کرد: حرکت پیاده دارای ارزش‌هایی چون احساس تعلق به محیط، درک هویت فضایی و کیفیت‌های محیطی است که با حرکت سواره این ادراک حاصل نمی‌شود که با مطالعه و امکان سنجی برخی از پیاده‌راه‌ها درصدد هستیم میزان افزایش سرزندگی، امنیت و ایمنی و انعطاف پذیری و ترافیک را در این مسیرها با احداث یک پیاده راه مطلوب شهری بررسی و مد نظر قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در این راستا عامل تامین  ایمنی و امنیت عابران پیاده در اولویت اجرای طرح قرار دارد، افزود: تبدیل برخی خیابان‌های دارای پتانسیل مناسب به پیاده راه با هدف اختصاص فضایی بیشتر، مناسب‌تر و ایمن تر برای عابران و محرکی برای توسعه محلی و منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در سیاست‌های برنامه ریزی شهری دنبال تقویت ساختار محیط‌های پیاده و از بین بردن موانعی هستیم که توانایی ما را برای پیاده روی آسان و ایمن محدود می‌کند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه محله مصباح یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر کرج است، خاطرنشان کرد: واقع شدن سه اثر فرهنگی و تاریخی در این منطقه همچون آستان مقدس امامزاده حسن(ع)، حمام مصباح و کاخ سلیمانیه در دانشکده کشاورزی قدمت محله را به رخ می‌کشد که در این راستا نیازمند مطالعه و امکان سنجی ایجاد پیاده راه‌های این منطقه و سپس تأمین زیرساخت‌های آن برای اجرا هستیم.

رسولی یادآور شد: در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج نامه شهرداری در خصوص پروژه مطالعه و امکان سنجی پیاده راه‌های خیابان امیری، المهدی، چهار باندی مهرشهر، دانشکده و تهیه طرح اجرایی یکی از طرح‌ها بر اساس اولویت بندی بررسی شد.

کد خبر 449257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.