۱۸ فضانورد چینی به مدار زمین می‌روند

چین ۱۸ فضانورد را برای اعزام به ایستگاه فضایی خود در مدار زمین انتخاب کرده است؛ این ایستگاه در سال ۲۰۲۲ میلادی عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایمنا، در اوایل ماه جاری میلادی چین نام سومین دسته از فضانوردانی را اعلام کرد که به ایستگاه فضایی این کشور (تیانگانگ -۳) سفر خواهند کرد. البته پیش از این نیز چین نام ۲۱ فضانورد را برای سفر به آزمایشگاه فضایی خود اعلام کرده بود. پیش بینی می‌شود ایستگاه فضایی چین در سال ۲۰۲۲ میلادی عملیاتی شود.

این گروه شامل ۱۷ مرد و یک زن است که به طور دقیق از این تعداد هشت نفر خلبان نیروی هوایی ارتش چین هستند، هفت نفر به عنوان مهندس و محقق در ایستگاه فضایی فعالیت خواهند کرد و چهار فضانورد دیگر کارشناس محموله هستند که در مأموریت‌های فضایی پیشین چین حضور داشته‌اند.

پس از گزینش فضانوردان در یک امتحان کتبی در رشته‌هایی مانند فیزیک و شیمی، آموزش‌های مخصوص آن‌ها آغاز می‌شود. از سوی دیگر تمام قطعات این ایستگاه فضایی چینی طی ۱۱ عملیات پرتاب موشک جداگانه به مدار زمین ارسال می‌شود. در همین راستا ساخت ماژول اصلی ایستگاه از سال آینده آغاز می‌شود.

چین تا کنون به طور موفقیت آمیز موشک لانگ مارچ ۵ را آزمایش کرده و تصمیم دارد پس از آماده شدن موشک، از آن برای اعزام فضانوردان به فضا استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 449246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.