انتقاد از دخالت شهروندان در فعالیت آتش‌نشانان

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستانه اشرفیه از دخالت برخی افراد در هنگام اطفاء حریق دو واحد مسکونی در این شهر انتقاد کرد.

به گزارش ایمنا، بهزاد رسولیان با اشاره به اینکه در ساعت ۲۰:۲۰ شب گذشته وقوع حریق دو واحد مسکونی در خیابان آقا سید حسن (ع) به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات شهرداری آستانه اشرفیه اطلاع داده شد اظهار کرد: پس از اطلاع از وقوع این آتش سوزی شدید، ماموران آتش‌نشانی این ایستگاه سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به حجم آتش سوزی و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به چهار ساختمان مجاور، ۱۵ مامور آتش نشان به همراه چهار دستگاه خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به محل اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستانه اشرفیه یاداور شد: خوشبختانه با حضور به موقع و تلاش آتش نشانان، این آتش‌سوزی مهار و از گسترش و سرایت حریق به ساختمان های مجاور و همچنین بروز هرگونه حادثه احتمالی دیگر جلوگیری شد.

رسولیان با بیان اینکه علت وقوع و میزان خسارت های ایجاد شده این حریق در دست بررسی قرار دارد، افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر دچار آسیب شد.

به گفته وی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در این شهر، برخی شهروندان ضمن دخالت در انجام امور آتش نشانان نسبت به جابجایی تجهیزاتی چون لوله های نواری اقدام کرده‌اند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستانه اشرفیه گفت: از کلیه شهروندان انتظار داریم در مواقع بروز آتش سوزی، از تجمع در محل حادثه و همچنین دخالت در امور تخصصی آتش نشانان جدا خودداری کنند.

رسولیان با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان با برخورداری از امکاناتی چون سه دستگاه ماشین سنگین، یک ماشین نیمه سنگین، یک بالا بر و یک نیسان پیشرو برای خدمات رسانی به مردم آماده اند یاداور شد: از کلیه شهروندان انتظار داریم در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ابتدا خونسردی خود را حفظ و با ماموران ایستگاه آتش نشانی تماس بگیرند، ضمن آنکه به کلیه شهروندان توصیه می شود بیمه آتش سوزی منازل و اماکن خود را جدی بگیرند.

کد خبر 449232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.