معین: زیر ساخت‌های آموزش مجازی اصفهان فراهم شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نبود زیرساخت‌های آموزش مجازی در شهر اصفهان موجب خستگی مفرط دانش‌آموزان و دانشجویان و کناره‌گیری آنها از امر آموزش و آموختن شده و خستگی و دلزدگی مدرسان در تمام مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز یکشنبه - ۲۰ مهرماه - در نطق میان دستور خود در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در سال آبی پیش رو یعنی از مهرماه جاری تا مهرماه سال آینده میزان بارش‌ها در منطقه مرکزی کشور و استان اصفهان از متوسط بارش‌های این منطقه کمتر خواهد بود و بر این اساس سال کم آبی را در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: طی چند سال گذشته با همت شهرداری اصفهان خرید پساب‌های شهری و احداث خطوط لوله و تأسیسات مربوطه، همچنین احداث تصفیه‌خانه‌های مربوطه پیشرفت‌های مناسبی داشته است. هرچند جهت استفاده کامل از این امکان اقدامات زیادی باید انجام گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است شهرداری درباره آبیاری زمستانه فضای سبز شهری به هر میزانی که مقدور باشد اهتمام جدی به عمل آورد.

معین افزود: همچنین شهرداری باید در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز و انجام اقدامات بحرانی و نصب تأسیسات نهایت تلاش خود را به عمل آورده و به نحوی برنامه‌ریزی کند که فضای سبز شهری که میراث گران‌بها و غیرقابل جایگزین اصفهان است به حیات خود ادامه دهد.

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات شبکه‌های مجازی در شهر اصفهان برای آموزش‌های غیرحضوری در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی گفت: این وضعیت به نحوی است که علاوه بر ایجاد شرایط غیر مناسب جهت دانش آموزان و دانشجویان و خستگی مفرط برای آنها و فرار از کلاس‌های غیرحضوری عملاً موجب کناره‌گیری آنها از امر آموزش و آموختن شده و خستگی و دل‌زدگی مدرسان تمام مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را به همراه داشته است.

معین افزود: باید توجه داشت که از نظر ضریب نفوذ تلفن همراه و استفاده از اینترنت و همچنین جمعیت دانش آموزی و دانشجویی، اصفهان استان نمونه و شاخص کشور است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسئول اعم از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دیگر مسئول زیرساخت‌های ارتباطی، اداره کل آموزش و پرورش استان و ادارات و نواحی تابعه و استانداری در این خصوص تدبیر لازم به کار بسته و به نحوی عمل کنند که شاهد بیشترین راندمان در این خصوص در شهر اصفهان باشیم و با همه وجود از اتلاف وقت کادر آموزشی و دانش آموزان و دانشجویان جلوگیری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: این موضوع در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان قرار گرفته و هرچه سریع‌تر در مورد رفع اشکالات موجود اقدام فوری به عمل آید.

کد خبر 449230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.