۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی اصفهان با تمام ظرفیت فعال است

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: امروز تمامی ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی به صورت کامل و با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ایران به دلیل شرایط خاص جغرافیایی، ظرفیت‌های زیادی برای استفاده از انرژی‌های الکتریکی، آبی، بادی و خورشیدی داشته و در صورت سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توان از مزایای این نعمت‌های خدادادی به بهترین شکل بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: اصفهان در منطقه‌ای واقع شده که با داشتن بیشترین روزهای آفتابی از نظر دریافت انرژی خورشیدی در میان نقاط مختلف جهان در بالاترین رده‌ها قرار دارد؛ بنابراین استفاده از انرژی‌های طبیعی به دلایل مختلفی مانند دسترسی آسان و سهولت تبدیل شدن به انرژی الکتریکی، سازگاری با محیط‌زیست و تجدیدپذیری از مطلوبیت زیادی برخوردار است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در شهرداری، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی مدیریت شهری در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان، حرکت به سمت اجرایی شدن این موضوع از اهداف اولویت‌دار شهرداری اصفهان است.

وی افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، باید به صورت کامل شاهد بکارگیری آن‌ها باشیم.

امیری با اشاره به لزوم توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، تاکید کرد: توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک و متوسط اهمیت روزافزون دارد.

وی با اشاره به عملکرد نیروگاه‌های خورشیدی شهرداری، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ نیروگاه تولید انرژی خورشیدی شهر اصفهان به صورت کامل و با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است و  با ظرفیت ۲۳۰ کیلووات در شش ماهه اول سال جاری ۲۹ هزار و ۴۳۱ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: این میزان تولید انرژی الکتریکی از محل نیروگاه‌های خورشیدی باعث کنترل و کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن در محیط زیست شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت شهرداری اصفهان در خصوص توسعه بهره‌گیری از این نوع انرژی، افزود: اکنون در راستای استفاده از فناوری‌های نوین در قالب انرژی‌های پاک با بهره‌گیری از توانمندی‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نسبت به شناسایی سرمایه‌گذار حقیقی یا حقوقی جهت مشارکت در پروژه احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح مناطق شهری اصفهان اقدام کرده است که در همین ارتباط افراد توانمند و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند در اجرایی شدن این طرح‌های مشارکتی با شهرداری اصفهان همکاری کنند.

امیری ادامه داد: اجرای نیروگاه ۶۰ کیلوواتی منطقه ۱۵، نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی باغ گل‌ها و نیروگاه ۵۰ کیلوواتی شهرداری منطقه هشت نیز تا پایان سال‌جاری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

کد خبر 449226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.