جزئیات تازه در مورد گوشی وان پلاس ۸ تی/ال جی گوشی ارزان قیمت عرضه می‌کند

وان پلاس اطلاعات تازه ای را در مورد گوشی وان پلاس ۸ تی در دسترس رسانه‌ها قرار داده که مهم‌ترین آن‌ها مجهز شدن این گوشی به چهار دوربین قدرتمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عرضه گوشی ارزان قیمت ال جی، ارائه هشدار مخصوص ناشنوایان توسط گوگل، جزئیات تازه از گوشی وان پلاس ۸ تی و در اختیار عموم قرار گرفتن تاکسی‌های خودران وایمو را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

اپلیکیشنی که عیب موتور خودرو را کشف می‌کند

شرکت اشکودا اپلیکیشن موبایلی ابداع کرده که می‌تواند به موتور خودروی فرد گوش کند و هر گونه اختلالی در آن را ردیابی کند. متخصصان می‌توانند موبایل را نزدیک موتور روشن خودرو نگه دارند. میکروفون موبایل صدای خودرو را ضبط می‌کند، در مرحله بعد هوش مصنوعی کلیپ‌های صوتی را تحلیل و آن را با اطلاعات ذخیره شده در مخزن خود مقایسه می‌کند.

اپلیکیشن این شرکت می‌تواند اختلال در موتور خودرو و حتی نوع آن را تشخیص دهد؛ به این ترتیب متخصص به راحتی متوجه می‌شود چه اقداماتی باید انجام دهد. دقت این اپلیکیشن هم اکنون ۹۰ درصد اعلام شده و می‌تواند ۱۰ الگو از جمله اختلالات مربوط به کمپرسور تهویه هوا، دنده و کلاج در جعبه گیربکس را شناسایی کند.

۲۴۵ نمایندگی شرکت اشکودا در ۱۴ کشور به این پروژه کمک کردند و کلیپ‌های صوتی را برای آموزش هوش مصنوعی این اپ فراهم کردند.

ال جی گوشی ارزان قیمت عرضه می‌کند

ال جی بعد از طراحی گوشی‌های گران قیمت ولوت و وینگ، قصد دارد با عرضه گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت مانند ال جی دبلیو ۳۱ نیاز بخش دیگری از بازار را نیز برطرف کند. در این گوشی از پردازنده جدید هلیو پی ۲۲ ساخت مدیا تک استفاده شده که هشت هسته‌ای بوده و دارای سی پی یو Cortex-A۵۳ است.

گوشی یادشده دارای چهار گیگابایت رم و نمایشگر ال سی دی با دقت ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. سیستم عامل این گوشی هم اندروید ۱۰ است. دوربین سه گانه با دقت ۱۳، ۱۲ و دو مگاپیکسل در پشت گوشی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی از جمله دیگر امکانات این گوشی است.

باتری گوشی جدید چهار هزار میلی آمپری است، اما مشخص نیست آیا شارژ سریع آن امکان پذیر است یا خیر. قیمت این گوشی میان رده هنوز مشخص نشده، اما بعید است بیش از ۲۰۰ دلار باشد.

گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان را ارائه کرد

گوگل برای کاربران ناشنوا ویژگی جدیدی در اندروید اضافه کرده که درصورت بازماندن شیر آب، پارس کردن سگ یا به صدار درآمدن زنگ هشدار آتش سوزی، آن‌ها را مطلع کند. کاربران به وسیله نوتیفیکیشن‌هایی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، ویبره موبایل یا روشن شدن فلش دوربین چنین پیام هشداری را دریافت می‌کنند.

هرچند گوگل اعلام کرده این «نوتیفیکیشن های صوتی» برای کاربران ناشنوا طراحی شده، اما برای افرادی که هدفون استفاده می‌کنند یا حواسشان پرت است، نیز کاربرد دارد.

«نوتیفیکیشن های صوتی» با استفاده از ماشین یادگیری توسعه یافته‌اند و از میکرفون موبایل برای شناسایی سر و صداهای مختلف از جمله گریه نوزاد، صدای فریاد، جریان آب، زنگ هشدار آتش سوزی، آژیرهای مختلف، ضربه به در و صدای زنگ تلفن استفاده می‌کنند.

کاربر می‌تواند اصواتی را انتخاب و برای آن‌ها پیام هشدار دریافت کند؛ البته شیوه دریافت پیام هشدار نیز توسط کاربر قابل تنظیم است. همچنین گوگل تاکید دارد این قابلیت سر و صدای پس زمینه یا محتویات افراد را ارسال نمی‌کند و تمام اصوات در دستگاه پردازش می‌شوند.

قابلیت مذکور علاوه بر موبایل‌های اندروید، روی ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS نیز فعال می‌شود.

جزئیات تازه از گوشی وان پلاس ۸ تی

وان پلاس ۸ تی دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با تثبیت گر تصویر اپتیکال پیشرفته است. همچنین فلاش ال ای دی دوگانه هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است. وان پلاس که قبلاً برخی گوشی‌های خود را به رنگ قرمز عرضه کرده بود، این بار قصد دارد وان پلاس ۸ تی را به رنگ سبز به بازار عرضه کند.

پورت یو اس بی سی، دو سیم کارت و بدنه دارای انحنا در بالای این گوشی از جمله ویژگی‌های آن است و همچنین در سمت راست این گوشی دکمه پاور و قفل آن نصب شده است. از دیگر امکانات گوشی یادشده می‌توان به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی، هشت یا ۱۲ گیگابایت رم، پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵، باتری چهار هزار و ۳۰۰ میلی آمپری و نرخ تازه سازی صفحه ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

سیستم عامل این گوشی اندروید ۱۱ بوده و پردازنده اصلی آن اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس کوالکوم است. این پردازنده هشت هسته‌ای دارای پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ بوده و دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است.

تاکسی‌های خودران وایمو در اختیار عموم قرار گرفتند

آلفابت در سال ۲۰۱۸ اپلیکیشن وایمو وان را عرضه کرد. این اپلیکیشن برای استفاده از تاکسی‌های خودران ساخت وایمو طراحی شده بود. با توجه به اینکه در آن زمان قابلیت خودران تاکسی‌های وایمو تکمیل نشده بود، یک راننده کمکی در این خودروها حضور داشت.

وایمو می‌گوید: "دیگر نیازی به استفاده از راننده کمکی نیست و خدمات این تاکسی‌های خودران در دسترس عموم قرار می‌گیرد. تاکسی‌های خودران وایمو تا به حال بیش از سه میلیون کیلومتر راه را طی کرده‌اند و در مورد امنیت آن‌ها اطمینان کسب شده است."

اکنون قرار است این تاکسی‌ها حداکثر ۱۳۰ کیلومتر مربع از محل استقرار خود در شهر چندلر آریزونا دور شوند. همچنین امکانات و ابزار دورکاری این خودروها به طور مرتب کنترل و بررسی می‌شود تا از عدم نقص فنی آن‌ها اطمینان حاصل شود. علاوه بر این سیستم تهویه مطبوع این خودروها و نیز امکانات ضدعفونی آن‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا به روز شده است.

کد خبر 449221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.