سالنامه آماری شهرداری بندرعباس منتشر می‌شود

شهردار بندرعباس از تدوین و چاپ سالنامه آماری سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ شهرداری بندرعباس و چاپ سالنامه سال ۱۳۹۸ در آینده نزدیک خبر داد.

عباس امینی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب سالنامه آماری مربوط به سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۶ شهرداری بندرعباس به چاپ رسیده و تهیه و چاپ کتاب سالنامه آماری ۱۳۹۸ نیز در دست اقدام است و به زودی منتشر می‌شود.

وی افزود: گردآوری، صحت‌سنجی و ثبت اطلاعات و آمار عملکرد شهرداری با هدف برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای شهر و شهرداری طی فرآیند مدون و جامع به صورت سالانه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار بندرعباس بر رابطه مستقیم سیاست گذاری و برنامه‌ریزی‌ها، ارزیابی عملکرد و همچنین تحقق اهداف مجموعه با میزان بهره‌گیری از آمار و اطلاعات صحیح و اثربخش و لزوم تهیه سالنامه آماری تاکید کرد و مدیریت برنامه و بودجه را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی به عنوان واحد متولی این امر معرفی کرد.

وی گفت: شهرداری در همین راستا با هدف فراهم‌سازی زمینه مناسب تصمیم گیری سیاست گذاران و مدیران در برنامه‌ریزی شهری اقدام به مستندسازی عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری و تهیه گزارش مربوطه کرده است.

امینی‌زاده با اشاره به جزئیات این سالنامه آماری افزود: سالنامه مذکور به صورت تک جلدی و مشتمل بر ۱۰ فصل است که علاوه بر ارائه آمار مربوط به عملکرد حوزه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن، به تشریح شرایط سرزمین و آب و هوا، اطلاعات جمعیت شناختی، معرفی شهرداری بندرعباس و پیشینه آن پرداخته است.

وی اضافه کرد: کتاب انتشار یافته مربوط به هر سال در مجموع حدود ۲۰۰ صفحه، شامل ۱۴۰ جدول، ۶۰ نمودار و ۲۰ نقشه است.

شهردار بندرعباس اظهار امیدواری کرد: کتاب حاضر مبنای برنامه‌ریزی‌های آتی شهر و همچنین استفاده محققان و دانش‌پژوهان داخل و خارج شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، به منظور سهولت دسترسی به اطلاعات این مجموعه می‌توان با اسکن کد QR نسخه PDF تهیه شده کتاب از طریق سایت شهرداری بندرعباس در قسمت معاونت برنامه ریزی و سرمایه توسعه انسانی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 449219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.