ضرورت شفاف‌سازی در خصوص آسیب‌های زیست‌محیطی خط ۱۰ مترو

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط ۱۰ مترو در دستورکار شهرداری قرار بگیرد تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم جهت کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با تسلیت درگذشت استاد محمدرضا شجریان به خانواده وی و ملت ایران، اظهار کرد: هفته گذشته جشنواره عکس درختان کهن تهران برگزار شد و به این دلیل از آقای مسجدجامعی، شورایاران محلات تهران و سازمان بوستان‌ها به منظور برپایی شایسته این جشنواره تشکر می‌کنم. در این نمایشگاه ۷۰ عکس از درختان کهن تهران به نمایش گذاشته شد و مقرر شد پلاک‌هایی برای درختان با عمر بیش از یکصد سال در محلات نصب شود و گرامیداشت درختان تهران به برنامه‌های ثابت «هفته تهران» تبدیل شده است.

وی در تذکری درباره لزوم ارزیابی زیست محیطی خط ۱۰ مترو تهران، تصریح کرد: جریان آب ناشی از بارش‌های کوهستانی و ذوب برف برای تغدیه آبخوان دشت تهران به ناچار باید از سازند آبرفتی شمیرانات و کن عبور کند که این سازند آبرفتی در محدوده شمشیرانات از ضخامت کمی برخوردار است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازهایی که باعث انسدادهای زیرسطحی در امتداد شرقی _غربی پهنه شمیرانات و کن شود، می‌تواند موجب بروز اختلال در رژیم تغذیه آبخوان تهران و افزایش تصاعدی کسری آبخوان شود.

میلانی ادامه داد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در اسرع وقت اقدام لازم جهت مطالعات ارزیابی محیط زیستی خط ۱۰ مترو را در دستورکار قرار داده تا در چارچوب نظام ارزیابی پروژه‌های عمرانی، اثرات منفی طرح بر محیط زیست شفاف شود و راهکارهای لازم جهت کاهش و مدیریت اثرات منفی طراحی و اجرا شود.

کد خبر 449216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.