۳۵ هزار نفر تسهیلات نوسازی دریافت خواهند کرد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی بیش از ۳۵ هزار متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده به بانک مسکن خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهدی عبوری در جلسه مجمع سالانه شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به فعالیت‌های جهادی شرکت در اجرای ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی محلی برای دریافت تسهیلات در بخش نوسازی خودمالکی به بانک عامل (بانک مسکن) معرفی شده‌اند که معادل ۹۰ درصد اعتبار تأمین شده و در اختیار سازندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت بازآفرینی معتقد است نحوه مداخله و ساماندهی سه گونه بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی متفاوت است و ما برای هر کدام برنامه خاصی تدارک دیده‌ایم.

به گفته محمد آئینی، عضو هیئت مدیره این شرکت، سال گذشته از منابع در اختیار شرکت ۷۶۸ میلیارد تومان برای اجرای ۷۶۵ پروژه هزینه شد.

وی افزود: عمده این پروژه‌ها شامل اجرای شبکه تأمین روشنایی معابر، احداث شبکه آب و فاضلاب به طول بیش از سه میلیون متر، اجرای بهسازی مسیل و کانال آب، دیوارکشی و احداث پل در سطحی به مساحت حدود ۵۵۰ هزار متر مربع، اجرای آسفالت، احداث پارک، فضای سبز، بهسازی و نوسازی معابر سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده به مساحت بیش از چهار میلیون و ۱۵۰ هزار متر مربع بوده است.

آئینی ادامه داد: احداث ۳۹ فضای ورزشی، ۷۷ مرکز خدمات فرهنگی مراکز محله، هفت واحد انتظامی، ۶۸ مدرسه و فضای آموزشی، ۴۳ واحد بهداشتی- درمانی و احداث ایستگاه آتش‌نشانی جمعاً به زیربنای حدود ۲۰۰ هزار مترمربع از دیگر پروژه‌های در دست اجرا به شمار می‌رود.

به گفته وی اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی در رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی و رساندن آنها به سطح متوسط شهر خواهد داشت.

همچنین در این جلسه محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، که به نمایندگی از این وزارتخانه در جلسه مجمع عمومی سالانه حضور داشت، اظهار کرد: از شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان تنها نهاد تخصصی و قانونی دولت در امر بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و محلی انتظار می‌رود با استفاده از تجارب ۲۰ ساله شرکت، ضمن آسیب شناسی برنامه‌ها و اقدام‌های گذشته، استراتژی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه‌های خود را تدوین و اعلام کنند.

کد خبر 449210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.