مشکلات آبگرفتگی لنگرود رفع شده است

شهردار لنگرود گفت: با اجرای لوله‌گذاری و لای‌روبی، مشکلات آبگرفتگی نقاط مختلف این شهر رفع شده است.

سید مهدی رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای هدایت آب‌های سطحی در مناطق مختلف لنگرود توسط شهرداری بیش از چهار هزار متر لوله‌گذاری و همچنین لایروبی شده است و در دو سال گذشته این شهر با مشکل آبگرفتگی مواجه نبوده است.

وی افزود: بیشترین مشکلات آبگرفتگی در خیابان اصلی شهر امام خمینی (ره) حد فاصل شهرداری تا پل خشتی لنگرود بود که در هنگام بارندگی، آب‌های سطحی کوچه‌های مجاور وارد این خیابان می شد، اما سیستمی وجود نداشت تا حجم بسیار زیادی از آب را هدایت کند به مدت چهار ماه این مسیر برای اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی توسط شهرداری بسته شد و با کار گذاشتن لوله یک‌هزار و ۵۰۰ مسلح به عمق چهار متر در داخل زمین و پاکسازی لوله هایی قدیمی اطراف این خیابان، مشکل آبگرفتگی نقطه مرکزی شهر رفع شد.

شهردار لنگرود عنوان کرد: در سایر نقاط شهر مثل کوچه وحدت، بلوار فردوس، خیابان های جمهوری و سعدی، کوچه های اکبری و بهمنی و میدان بار شهر لنگرود در خیابان حافظ از طرف شهروندان گزارشاتی داشتیم که همیشه دچار آبگرفتگی است که این مناطق لوله گذاری و لوله‌های قدیمی نیز توسط شهرداری لایروبی شد.

رجایی ادامه داد: با توجه به اینکه در این مناطق به دلیل عرض کم کوچه‌ها، لوله‌های کار گذاشته شده قدیمی فاضلاب و آب های سطحی یکسان بود، در این راستا جلساتی را با مدیرکل آب و فاضلاب استان، شهرستان و فرماندار وقت برگزار کردیم و از محل تبصره سه توانستیم اعتبارات لازم جهت لایروبی دستی، سنتی و واترجت لوله‌ها را دریافت کرده و مشکلات آبگرفتگی این نقاط را رفع کنیم.

وی یادآور شد: تمامی کانال‌ها و انهاری که سال گذشته توسط کشاورزان یا آب منطقه‌ای برای تامین آب کشاورزان بسته شده بود در شهریورماه سال‌جاری توسط شهرداری بازگشایی شد تا در زمان بارندگی های پاییزی شهر لنگرود مشکلی از بابت آبگرفتگی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در بارندگی اخیر علیرغم اینکه شهرهای مجاور لنگرود دچار مشکلات آبگرفتگی بودند، اما این شهر با مشکلی مواجه نشد.

شهردار لنگرود تصریح کرد: بارندگی شدید بیش از ۲۰۰ میلی متر در ساعت بسیار کمی از شبانه روز بسیاری از مناطق کشور را دچار آب گرفتگی می کند، اما شهر لنگرود در مواجه با این حجم از بارندگی بین یک تا دو روز مشکلی نخواهد داشت.

رجایی در خصوص آمادگی نیروهای شهرداری در هنگام بارندگی شدید، گفت: زمانی که سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان سطح قرمز وضعیت جوی را هشدار می دهند، ستاد مدیریت بحران شهرداری به ریاست شهردار و با کمک آتش نشانی با استفاده از پنج اکیپ پنج نفره در نقاط مختلف شهر در حالت آماده باش قرار می گیرند که چهار اکیپ به صورت ثابت در محدوده تعیین شده مستقر می شوند و یک اکیپ به صورت گشت سیار مشکلات آبگرفتگی شهر را رفع می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 449209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.