سهم مساجد و بقاع متبرکه  از بودجه شهر مشخص شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با اشاره به اهمیت نقش مساجد و بقاع متبرکه در امر فرهنگ‌سازی شهر، گفت: سهم این اماکن در بودجه فرهنگی شهر اصفهان باید مشخص باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام روح‌الله بی‌درام امروز یکشنبه - ۲۰ مهرماه - در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: رویکرد دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان، توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و رسیدگی به آسیب‌ها و برطرف کردن آن‌ها بوده است و اداره اوقاف می‌تواند بازوی خوبی برای کمک به شورای شهر باشد.

وی افزود: اماکن مذهبی و متبرکه به نوعی قطب‌های فرهنگی شهر اصفهان هستند که باید در آن‌ها فعالیت‌های فرهنگی انجام دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: بنابراین باید از این مکان‌ها با اختصاص بودجه‌های فرهنگی حمایت شده و سهم مساجد و بقاع متبرکه در بودجه فرهنگی شهر اصفهان مشخص باشد.

بی‌درام افزود: با توجه به نقش نظارتی شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری‌ها لازم است شهرداری‌ها یاری‌گر اوقاف در احیای این مکان‌ها باشند تا رویکردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی اوقاف و کارکردهای مختلف موقوفات را احیا و به رشد و بهره برداری برسانند.

وی ادامه داد: گاهی برخی از موقوفات در مسیر طرح‌های شهرداری قرار می‌گیرد و این مانع باعث می‌شود موقوفه به کارکرد اصلی خود نرسد. لازم است موارد اختلافی بین شهرداری و اوقاف با تعامل حل شود زیرا رویکرد شهرداری و اوقاف یکسان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: برای آزادسازی زمین‌هایی که مورد نیاز شهرداری بوده است از جمله زمین فضای سبز اطشاران و ورزشگاه محله مارنان و از این قبیل موضوعات آماده همکاری با شهرداری و شورای شهر هستیم.

۲۰ درصد موقوفات اصفهان منفعتی است

همچنین حجت‌الاسلام اصغر توسلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: ۸۰ درصد موقوفات شهر اصفهان منفعتی و ۲۰ درصد آن انتفاعی است که می‌توانیم از آن در راستای بهداشت درمان، امور رفاهی و آموزشی بهره مند شویم.

وی افزود: واقفان شهر اصفهان معضلات اجتماعی را جامعه شناسی کرده و اموال خود را در همان راستا وقف کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری قابل توجهی در استان اصفهان وجود دارد که برخی از آن‌ها تا کنون بلااستفاده بوده است.

توسلی افزود: با شورای شهر و شهرداری‌ها برای تهیه بسته‌های معیشتی اقداماتی شده است و همچنین کمک هزینه تحصیلی به تعدادی از دانش‌آموزان اصفهان تعلق گرفته است، این موارد از جمله برکات همکاری اوقاف و مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: اگر بر موقوفات سرمایه گذاری خوبی انجام دهیم نفع آن به جامعه می‌رسد که باید با توجه به نیات واقفان انجام شود.

کد خبر 449204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.