حداکثر نیاز مصرف استان یزد به ۱۸۰۵ مگاوات افزایش یافت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به گذر موفق صنعت برق استان از پیک بار سال‌جاری، از افزایش هشت درصدی حداکثر نیاز مصرف استان یزد به ۱۸۰۵ مگاوات خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، ابوالفضل اسدی اظهار کرد: مصرف ۷۵ درصد از انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت، حدود هفت درصد در بخش کشاورزی، مجموعاً استان یزد را با مصرف حدود ۸۲ درصد در بخش صنایع مولد و اشتغال‌زا، به استانی صنعتی تبدیل کرده است.

وی پیک نیاز مصرف استان یزد را در سال گذشته به میزان یک هزار و ۶۶۸ مگاوات دانست و گفت: با وجود رشد مشترکان صنعتی، اجرای پروژه‌های مدیریت بار و بهره‌برداری از پروژه‌های پیش‌بینی شده در سال‌جاری این میزان با بیش از ۸ درصد رشد، به یک هزار و ۸۰۵ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ادامه داد: طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع، طرح‌های اوج بار و طرح‌های تعطیلات و تعمیرات از جمله طرح‌های تشویقی این شرکت برای جلب مشارکت صنایع بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و با به کارگیری این راهکارها و مشارکت صنایع و مردم، صنعت برق استان یزد به خوبی از پیک بار سال ۹۹ عبور کرد.

اسدی همچنین در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۳ جلسه کارگروه کاهش پیک بار استان از ابتدای سال‌جاری، پیگیری و هماهنگی اجرای برنامه‌های مدیریت بار در استان را از اهداف برگزاری این جلسات دانست و افزود: تعامل با مسئولان استانی برای اجرای برنامه‌های مدیریت بار در سطح استان با توجه به وضعیت شبکه برق نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن اشاره به ابلاغ سهمیه کاهش پیک ۱۹۵ مگاواتی این شرکت از سوی شرکت توانیر، اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار سال ۹۹ را در راستای گذر موفق از پیک بار سال‌جاری یادآور شد.

اسدی با اشاره به جابجایی و تغییر ساعات پیک صنایع از خرداد تا شهریور امسال به ساعات ۱۲ الی ۱۸ و جبران افزایش ساعات پیک در نیمه دوم سال، تصریح کرد: کاهش ساعت کاری ادارات استان در ماه‌های تیر و مرداد، پیگیری استفاده از مولدهای تولید پراکنده در ایام اوج بار، آماده به کار بودن مولدهای اضطراری برق منطقه‌ای یزد در مواقع ضروری، اجرای برنامه‌های مدیریت انرژی در ساختمان‌های اداری شرکت و قطع بار سیستم‌های سرمایشی این ساختمان‌ها در پایان ساعات اداری، از جمله اقدامات انجام شده در این شرکت است.

وی بهره‌برداری از ۱۲ پروژه با اعتبار ۸۴۹ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های مختلف استان یزد را از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه‌ای یزد در راستای گذر موفق از پیک بار سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: احداث پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت خضرآباد در شهرستان اشکذر، احداث پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو در شهرستان اردکان، خط ۶۳ کیلوولت دو مداره تغذیه پست سر یزد، پست سیار مربوطه در شهرستان مهریز، دو نیروگاه مقیاس کوچک طراح بهینه کیان در شهرستان یزد و تدبیر نیرو در شهرستان تفت از دیگر پروژه‌هایی است معرفی کرد که برای گذر موفق صنعت برق استان یزد از پیک بار تابستان امسال به بهره‌برداری رسیدند.

کد خبر 449198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.