طرح جامع ساختاری و راهبردی فضای سبز بندرعباس تدوین می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از آغاز مطالعات به منظور تدوین طرح جامع فضای سبز شهر با همراهی شهروندان خبر داد.

مصطفی خادم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش فضای سبز در زیباسازی و شادابی شهر اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم شهرداری در نگاه کنونی به مدیریت شهری، توسعه، حفظ و نگهداری علمی و نوین فضای سبز شهری است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه علمی فضاهای سبز شهری، افزود: در این مقوله، انجام برنامه‌ریزی‌های متناسب با اکولوژی، اقلیم و شرایط فرهنگی و اجتماعی شهر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: طرح جامع و راهبردی فضای سبز شهری نیز یکی از این طرح‌ها بوده که برای تدوین یک برنامه مشخص در حوزه فضای سبز در حال تهیه است.

وی با تاکید بر نقش شهروندان در تدوین هرچه بهتر این طرح جامع، خاطرنشان کرد: در این طرح ابتدا با بررسی زیرساخت‌ها و امکانات و محدودیت‌های موجود در حوزه فضای سبز و مقایسه وضعیت موجود با وضعیت مطلوب، راهبردها، سیاست‌ها و اقداماتی پیشنهاد می‌شود تا بتوان از آن به عنوان خطوط راهنما، مدیریت شهری را در نیل به وضعیت مطلوب یاری گرفت.

خادم خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، شناخت کامل فضای سبز موجود و تحلیل آن، ارائه استراتژی‌های دستیابی به توسعه کمی و کیفی، تبیین سیاست‌های جدید به منظور ارتقای وضعیت فضای سبز و اولویت‌بندی اقدامات است که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند به منظور تدوین هرچه بهتر این طرح با دریافت فرم مربوطه از سایت شهرداری بندرعباس (ضمیمه همین خبر) در این موضوع مشارکت کنند.

کد خبر 449196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.