آماده رفع مشکلات حصه هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به موضوع وقفی بودن منطقه حصه گفت: این سازمان آماده است مشکلات این منطقه را رفع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد حسین بلک امروز یکشنبه - ۲۰ مهرماه - در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصطلاح وقف در آیات قرآن کریم گاهی به عنوان صدقه و گاهی قرض برای خدا مطرح شده و در لغت عرب، قرض به معنای تکه‌ها و پاره‌هایی است که از چیزی جدا می‌شود.

وی افزود: واقفان بخشی از ثروت و داشته‌های خود را در راه خدا تقدیم و وقف کرده‌اند، بنابراین اموال ایشان از نابودی حفظ و نگهداری می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در اصفهان انسان‌هایی بودند که آثار ارزشمندی را بر جای گذاشتند. ما امروز میراث دار این افراد هستیم. اداره اوقاف استان اصفهان ۵۰ هزار واحد رقبه دارد، از این میان درصد قابل توجهی از موقوفات در شهر اصفهان جای داشته و بیش از ۸۰۰ نیت از این موقوفات احصا شده است.

بلک افزود: نگاه واقفان ژرف و عمیق بوده و دردهای جامعه را تشخیص داده و راه درمان آن را از میان وقف اموال خود یافته و به مردم اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۲۰ هزار مشترک در اماکن وقفی ساکن هستند، بیش از چهار هزار واحد میزبان کسب و کار مردم هستند، حدود ۷۰۰ مرکز آموزشی به آموزش و پرورش سپرده شده است و بسیاری از آثار تاریخی و اقامتگاه‌های گردشگری از جمله بخش بزرگی از هتل عباسی و بازارهای سرپوشیده متعلق به اوقاف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اهدای ۱۰ هزار هکتار زمین با کاربری کشاورزی در جهت تولید در سطح استان اصفهان، بخشی از پارک‌ها و مراکز تفریحی، بازگشایی بسیاری از گره‌های ترافیکی استان برای احداث جاده‌ها و رینگ شهر توسط زمین‌های وقفی از جمله نتایج اجتماعی وقف در اصفهان است.

بلک افزود: یک بسته پیشنهادی در تعاملات مربوط به خدمات شهروندی و مسائل شهری داریم که آمادگی در اجرای پروژه‌های اقتصادی به صورت مشارکت سه جانبه با شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی را در آن اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین مشکل برخی بیماران نیازمند کمک مانند بیماران پروانه‌ای و اتیسم می‌تواند با همکاری مجموعه مدیریت شهری و اوقاف حل شود، پیشنهاد این است که سرمایه گذاری پایداری ایجاد شود تا از درآمد آن بتوانیم به خانواده این بیماران کمک رسانی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به موضوع وقفی بودن منطقه حصه گفت: این سازمان آماده است مشکلات این منطقه را رفع کند.

وی همچنین درباره استفاده از اموال موقوفه در راستای رفع برخی آسیب‌های اجتماعی گفت: خیران مالشان را به فرزندان خودشان نداده و در راه خیر هزینه کرده‌اند. برخی معضلات امروز جامعه نتیجه ضعف‌های کلی کشور است خیران وظیفه برطرف کردن مشکلاتی را که کم کاری مسئولان باعث آن شده است ندارند. البته ما آمادگی همکاری در این زمینه‌ها هستیم.

بلک افزود: اداره اوقاف نمی‌تواند زمین آزاد کند، فقط می‌تواند در محدوده نیات واقفان بر آن محدوده برنامه‌ریزی کند اما آمادگی تهاتر و مشارکت در این رابطه را داریم. حل مشکل املاک بلاتکلیف شهر نیز در اولویت قرار دارد و امیدواریم هر چه زودتر مسائل این املاک حل شود.

کد خبر 449191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.