تشدید نظارت‌ها به دستور وزیر صمت/ بسیج و نیروهای مردمی به کمک می‌آیند

پیرو دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تشدید اقدامات بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار، جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان حمایت و رئیس اتاق اصناف ایران تشکیل و بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها در سطح عرضه تاکید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، به دستور وزیر صمت جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان حمایت و رئیس اتاق اصناف ایران با محوریت بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و شناسایی موانع و مشکلات مربوطه برگزار شد.

همچنین در این جلسه موضوعات مرتبط به سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق جهت استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به منظور مقابله با تخلفات صنفی به خصوص احتکار و گران‌فروشی در بازار مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در حوزه نظارت بر بازار است که در این جلسه مقرر شد از توان و پتانسیل نیروهای بسیجی و سایر نیروهای مردمی پس از آموزش‌های تخصصی، به عنوان بازرس جهت نظارت و بازرسی از بازار بهره گرفته شود.

همچنین مقرر شد، به منظور تشدید نظارت‌ها و رفع نواقص موجود در اسرع وقت، جلسه‌ای با رئیس سازمان بسیج کشور برگزار شود.

در این جلسه اتاق اصناف ایران مکلف شد برای کمک به آرامش بازار و برنامه‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت جدی و دقیق بر اصناف را در دستور کار خود قرار دهد و با همکاری اتحادیه‌های تحت پوشش اهتمام جدی بر تشدید نظارت‌ها، بازرسی و مدیریت بازار داشته و بازار را به سمت شرایط مورد انتظار هدایت کند.

کد خبر 449190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.