اوقاف در زمینه اعطای زمین با شهرداری همکاری کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان اوقاف می‌تواند در زمینه اعطای زمین همکاری‌هایی را با شهرداری انجام دهد، در بحث گلوگاه‌های شهری نیز سازمان اوقاف می‌تواند مشکلات شهروندان را بیش از پیش تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: درگذشت آتش نشان، مرحوم عزیزالله اکبری را خدمت خانواده ایشان تسلیت می‌گویم، امیدوارم همکاران ما در سازمان آتش نشانی بررسی لازم را انجام داده و اگر از کسی قصوری صورت گرفته، افراد خاطی مورد مواخذه قرار بگیرند تا با استفاده از امکانات حداکثری شاهد اتفاقاتی نباشیم.

وی در خصوص فضای سبز شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان حدود سه هزار هکتار فضای سبز داریم که تولیت نگهداری این فضاها با شهرداری اصفهان است، فضای سبز جز برندهای شهر اصفهان بوده و مأموریت تولید اکسیژن را دارد و از پنج هزار هکتار فضای سبز کل اکولوژیک، همان طور که اشاره شد کنترل حدود سه هزار هکتار از این فضا با شهرداری اصفهان است، امیدوارم با تلاشی که در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز صورت می‌گیرد شاهد اتفاقات خوبی برای حفظ باشیم. اخیراً مشاهدات نشان می‌دهد فضای سبز شهر دچار اشکالاتی است و نیاز به ترمیم دارد، درواقع باید فضای سبز افقی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از مناطق ۱۵ گانه درخواست دارم اقدامات لازم را انجام دهند.

نصر اصفهانی با اشاره به پروژه منارجنبان افزود: در پروژه منارجنبان که پس از تعویض چندین سرمایه گذار در نهایت تصمیم به فعالیت سرمایه گذار نهایی گرفته شد، گود برداری‌هایی از سوی آنان انجام گرفته است، امیداوارم هرچه سریع‌تر شاهد عملیات نهایی و ساخت و ساز باشیم چرا که این گود برداری خطراتی را برای همشهریان ایجاد می‌کند و نیاز است این روند سریع‌تر پیش روی داشته باشد.

وی در خصوص مناسبت‌های پیش روی کشور ادامه داد: ۲۴ مهرماه روز جهانی نابینایان و عصای سفید را به تمام روشن دلان تبریک می‌گویم، امیداریم در جهت مناسب سازی معابر، شهرداری و شورای شهر وظایف خود را به خوبی انجام داده تا این افراد با آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند. روز ملی پارالمپیک نیز در پیش است که جانبازان و قهرمانان عزیز با وجود مشکلاتی که دارند برای کشورمان افتخار آفرینی می‌کنند، ۲۳ مهر ماه روزجهانی استاندارد است که باید تلاش کنیم تا کشور ما آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم استاندارد وسایل و امکانات را به حداقل برساند.

نصر اصفهانی تصریح کرد: در تقویم رسمی کشورمان ۲۴ مهرماه روز وقف است، وقف یک سنت حسنه بوده که جمهوری اسلامی بر آن صحه گذاشته و آن را در مسیر روشن قرار داده است.

وی افزود: رسالت شورای شهر اصفهان تعامل است، در راستای این تعامل باید در آینده نه چندان دور همکاری‌های بیشتر بین سازمان اوقاف و شورای شهر انجام بگیرد و قراراست در هیئت رئیسه چگونگی این تعامل بررسی شود تا محوریت اقدامات مشخص و چگونگی آن تعیین شود، به طور مثال مهم‌ترین موضوع بحث حصه بوده که نیاز است با تعامل بیشتری بین دو نهاد اقدامات انجام شود.

رئیس شورای شهر اصفهان اظهار کرد: بنا به ضرورت‌هایی که در سال‌های اخیر وجود داشته مدیریت شهری به تمام موضوعات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی ورود کرده و نیاز است وقف در زمینه اعطای زمین همکاری‌هایی را با شهرداری انجام دهد. بحث گلوگاه‌های شهری نیز موضوع بعدی است که کمک سازمان اوقاف می‌تواند مشکلات شهروندان را بیش از پیش تسهیل کند.

کد خبر 449188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.