محمدرضا شجریان در مسائل اجتماعی همیشه با مردم بود

یک استاد موسیقی گفت: استاد شجریان شخصیتی اهل پژوهش و باهوش داشت. ایشان با دانش بالای خود و مردمی بودن توانست همواره در زندگی خود هنرمندی موفق باشد.

حسام‌الدین سراج، خواننده و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره شخصیت هنری محمدرضا شجریان گفت: مهم‌ترین ویژگی استاد شجریان هوش سرشار و انتخاب‌های بجا و درست ایشان بود و به همین جهت در زمینه‌های مختلف مثل خوشنویسی، قرائت قرآن، نوازندگی و خوانندگی موفق بودند. همچنین ایشان فردی اهل پژوهش و تحقیق بودند و از همین جهت همیشه در کارهای خود موفق بودند.

وی افزود: استاد شجریان تمامی آثار قدما را شنیده و بررسی کرده بود و آنچه که از نسل گذشته موسیقی‌دانان به ما رسیده بود را کار کرده بودند و در عین حال ایشان مجتهدانه رنگ خود را به آواز می‌زد و آن را به‌روز می‌کرد. به همین دلیل اکثر آثار ایشان بسیار دلنشین و مناسب روز بود.

سراج با اشاره به محبوبیت زیاد محمدرضا شجریان نزد مردم، اظهار کرد: ایشان هنر خود را با بزرگان و عرفای مشرق زمین مثل حافظ، سعدی، مولوی و سنایی پیوند زد؛ هم چنین در مسائل اجتماعی همیشه با مردم بود و رضایت مردم برای ایشان ارزش فراوانی داشت.

وی با بیان اینکه "استاد شجریان دُر گرانبهایی از دریای فرهنگ و هنر مشرق زمین بود"، تاکید کرد: ما باید به پاس قدردانی از خدمات محمدرضا شجریان آنچه که مد نظر ایشان بود را بیشتر بشناسیم و آن را اشاعه بدهیم. نحوه مبارزه استاد شجریان برای من بسیار جالب بود و ایشان در عین اینکه هنر خود را پیش می‌برد اجازه نمی‌داد کسی مانع از اشاعه هنر ایشان شود.

این خواننده و استاد موسیقی با اظهار تأسف از درگذشت محمدرضا شجریان، گفت: ای کاش که زمان بیشتری داشتیم تا از محضر استاد استفاده کنیم. حضور ایشان همواره حضوری شاد و پرطراوت بود. وصف غم از دست دادن ایشان در کلام نمی‌گنجد و من به این شعر سعدی بسنده می‌کنم که: "من ای صبا ره رفتن به کوی دوست ندانم / تو می‌روی به سلامت سلام ما برسان"

کد خبر 449178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.