نامگذاری معبری به نام خسرو آواز ایران/ بی‌مهری به شجریان را تمام کنید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان مکاتبات لازم شده است و ان‌شاءالله به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در ابتدای جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به رخداد درگذشت استاد محمدرضا شجریان، اظهار کرد: درگذشت سرآمد موسیقی ایرانی، استاد شجریان را به خانواده و خیل عظیم دوستداران ایشان تسلیت می‌گوئیم، در تاریخ هنر ایران، استاد شجریان، شاید بیش از هر هنرمند دیگری قدر دید و مورد تکریم و تجلیل مردم قرار گرفت و این قدرشناسی در زمان درگذشت ایشان به اوج رسید و میلیون‌ها تن از شهروندان ایرانی به روش‌های گوناگون مراتب همدردی و تأسف خود را از این فقدان ابراز کردند.

وی ادامه داد: دلیل اصلی داشتن این پایگاه عمیق مردمی، بویژه در درون نخبگان جامعه، تأثیر ماندگار استاد شجریان بر حفظ اصالت و ترویج موسیقی و هنر ایرانی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تأثیر استاد شجریان تنها در حوزه آواز منحصر نمی‌شود و ایشان در ابعاد مختلف موسیقی از ابداع سازهای جدید تا معرفی موسیقی ایرانی به جهان، نقش بی بدیلی ایفا کرد و با تربیت شاگردانی پرشمار، مکتب شجریان را به عنوان اصیل‌ترین سبک موسیقی ایرانی بنیان نهاد.

هاشمی گفت: همدردی کم‌نظیر عمومی در خصوص فقدان استاد شجریان در فضای مجازی، نشان دهنده ظرفیت بالای جامعه برای درک هنر اصیل و متعالی ایرانی – اسلامی است و شاید ابزار دیگری مانند موسیقی اصیل نتواند از ارزش‌ها و میراث فرهنگی ما در برابر پوچ گرایی و سطحی گرایی فرهنگی صیانت کند.

وی با بیان اینکه استاد شجریان هنرمندی بود که با آزادگی و عزت نفس از دریافت بسیاری از امکانات و تسهیلات گذشت تا بتواند استقلال و هویت فکری و فرهنگی خود را حفظ کند، گفت: وی همانگونه که بارها عنوان کرد، خود را سیاسی نمی‌دانست و از حوزه سیاست گریزان بود و جفاست که در حمایت یا مخالفت‌های سیاسی، این میراث بزرگ فرهنگی و هنری ایران دستاویز قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شجریان قاری برجسته قرآن، خوشنویسی با استعداد، نقاشی خوش ذوق و ساز سازی توانمند بود و آثار ماندگارش در صدا، میراث ملی ایرانیان خواهد بود.

وی از رسانه ملی درخواست کرد که به کم لطفی در مورد این هنرمند برجسته خاتمه دهد و با پخش نوای آسمانی ربنا که حتی به گواهی صاحبنظران در کشورهای عرب زبان جهان اسلام نیز نظیر این مناجات قرآنی تاکنون خلق نشده است تسکینی بر دل دردمند دوست‌داران ایشان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره اجرای مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان مکاتبات لازم شده است و ان‌شاءالله به زودی توسط شهرداری اجرا خواهد شد.

کد خبر 449177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.