لیدر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

لبیک ارتش به فرمان فوری و ویژه رهبر انقلاب به نیروهای مسلح

امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: از آنجایی که ویروس منحوس کرونا شیوع فراوانی پیدا کرده است و فرماندهی معظم کل قوا در فرمان اخیر ابلاغ فرمودند؛ امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به صورت کامل در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا و در خدمت مردم قرار گیرد، ما نیز همزمان با طی مراحل دریافت ابلاغیه فرمان فرماندهی معظم کل قوا از ستاد کل نیروهای مسلح، بلافاصله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دادیم که اهم آن سیاست گذاری و ابلاغ سامانه بهداشت و درمان ارتش در مکاتبه‌ای به همه مبادی بهداشتی و درمانی نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی بوده که با آمادگی صددرصدی تمامی ظرفیت بیمارستان‌ها و امکانات درمانی ارتش را با برنامه‌ریزی جدید و متناسب با افزایش نیازها در خدمت به مردم به کار گیرند.

وی افزود: در اسفندماه سال ۹۸ نیز پس از شیوع بیماری کرونا، فرماندهی معظم کل قوا تدابیر جدیدی به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ فرمودند که قرارگاهی در سطح ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود و خدمات نیروهای مسلح را به مردم توسعه دهند و اقدامات لازم را به عمل آورند، بر مبنای این تدبیر امکانات بهداشتی نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور گسترش فوق‌العاده‌ای پیدا کرد به طوری که ۳۸ بیمارستان و ۱۲ هزار نفر از کادر درمانی ارتش در خدمت مردم شریفمان قرار گرفت و صدها تیم پزشکی سیار برای کنترل بیماری و بیماریابی شکل گرفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌های بزرگ و کوچک در سطح کشور در استان‌هایی که ارتش جمهوری اسلامی در آنجا مستقر است شکل گرفت و دیدیم که یک نقاهتگاه ۲۰۰۰ تخت خوابی در کمترین زمان ممکن در تهران شکل گرفت. رفع آلودگی در شهرها به ویژه قسمت‌هایی که شیوع بیماری بیشتر بود در سطح وسیعی انجام شد.

سیاری ادامه داد: تاکنون هم برابر همان دستور قبلی امکانات بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند زیستی حضرت امام رضا علیه السلام ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام مأموریت است.

واکنش نیروی زمینی ارتش به فرمان مهم رهبر انقلاب

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش در اقصی نقاط کشور، دستور داد که بلافاصله علاوه بر افزایش تخت‌های بیمارستانی، با تمام توان و قدرت در خدمت ملت شریف ایران باشند.

وی در پی فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر تخصیص ظرفیت درمانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی، گفت: یکی از اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش ولایت‌محوری است؛ یعنی باید همه فعالیت‌ها در راستای منویّات رهبر معظم انقلاب باشد، لذا در راستای اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر خدمت‌رسانی مجدد نیروهای مسلح به مردم در مقابله با ویروس کرونا، نیروی زمینی ارتش این ظرفیت و توانمندی را دارد که مانند ماه‌های گذشته در خدمت مردم باشد. این خدمت رسانی با برپایی بیمارستان‌های صحرایی به همراه کادر درمانی مجرب در گستره پهناور کشور عزیزمان است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نزاجا ظرفیت برپایی نقاهتگاه‌های مجهز را دارد، تأکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، نیروی زمینی ارتش با در اختیار گذاشتن ۲۸ بیمارستان و مراکز درمانی، پذیرای بیماران کرونایی بود. همه این بیمارستان‌ها با تمام توان و قابلیت‌های خود در خدمت ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار خواهند گرفت.

حیدری ضمن تجلیل از خدمات کادر درمانی گفت: در این راه نیز مانند دوران دفاع مقدس، پنج تن از عزیزان جامعه پزشکی و کادر درمانی نزاجا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوسته‌اند.

لیدر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ کیست؟

محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که کدام شخصیت و یا حتی نهاد سیاسی درون اصلاح طلبان باید به عنوان محور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار بگیرد؟، اظهار کرد: تلاش‌های اخیر آیت الله موسوی خوئینی‌ها بسیار قابل ستایش است، در واقع تلاش‌های ایشان برای جریان اصلاحات و انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است.

وی افزود: بنده معتقدم تنها فردی که در جریان اصلاحات در شرایط کنونی قدرت ایجاد اجماع را دارد، شخص آقای سید محمد خاتمی است. البته تصور بنده این است که اطلاعیه اخیر آیت الله موسوی خوئینی‌ها طی هماهنگی با آقای خاتمی نگارش شده باشد.

خباز تأکید کرد: اعضای مجمع روحانیون مبارز می‌توانند با محوریت قرار دادن آقای خاتمی بخشی از جریان اصلاحات را جهت ایجاد انسجام در این جریان، گرد هم بیاورند. نباید فراموش کنیم آقای خاتمی علاوه بر اصلاح طلبان در میان مردم نیز دارای محبوبیت زیادی است، زیرا عملکرد مثبت دولت ایشان در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی و رفتار شخصی آقای خاتمی هنوز به عنوان یک نمونه یادآوری می‌شود.

ورود مجلس به پرونده افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیط هواپیما

اقبال شاکری در واکنش به افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی اظهار کرد: قطعاً این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش ناگهانی و بدون برنامه قیمت‌ها، فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می‌کند و قطعاً این رویکرد موجب کاهش استقبال مردم برای استفاده از پروازهای هوایی خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه‌های مصرفی ایرلاین‌ها نیست، عنوان کرد: من بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت‌ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه‌ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می‌رسد که نرخ‌های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.

وی از ورود این کمیسیون به پرونده افزایش قیمت بلیط هواپیما خبر داد و گفت: قطعاً در نشست هفته آینده این کمیسیون، مسئله افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروازهای هوایی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کمیسیون عمران افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی می‌کند

رحمت‌الله فیروزی پوربادی با اشاره به تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما از آبان‌ماه بیان کرد: قطعاً کمیسیون عمران هفته آینده با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما را بررسی خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت هیچ خدماتی در شرایط کنونی قابل قبول نیست، اظهار کرد: انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادعا می‌کنند که افزایش نرخ دلار دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیماست، چرا که عمدتاً قطعات هواپیما و هزینه‌های نگهداری آن به دلار می‌باشد و دولت نیز تسهیلات لازم را اتخاذ نداده و آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: اما این تصمیم به نفع آنها نخواهد بود و قطعاً مجلس شورای اسلامی این موضوع را پس از پایان تعطیلات مجلس با حضور دستگاه‌های ذیربط بررسی خواهد کرد.

کد خبر 449140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.