بستری های غیرضروری در مراکز درمانی اصفهان ممنوع شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بستری و جراحی های غیرضروری تا اطلاع ثانوی در مراکز درمانی اصفهان برای سلامت بیماران و حفظ امکانات برای پذیرش بیماران کرونایی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در گفت وگو با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان با اشاره به طرح ممنوعیت بستری‌های غیرضروری در مراکز درمانی این استان، اظهار کرد: این تصمیم شامل همه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، غیر دولتی و خیریه است و همه بیمارستان‌ها مکلف هستند که برای حفظ ایمنی بیمارانی که عمل جراحی یا بستری شدنشان اورژانسی نیست و همچنین آمادگی داشتن برای پذیرش بیماران کرونایی، بیماران غیر اورژانسی را بستری نکنند.

وی با بیان اینکه موارد اورژانسی شامل بیمارانی است که درمان آنها فوریت دارد و اگر رسیدگی نشود جان بیمار به خطر می‌افتد، افزود: اما برخی اعمال جراحی را می‌توان برای چند هفته یا ماه به تعویق انداخت زیرا اگر با توجه به شرایط اپیدمی در بیمارستان بستری یا جراحی شوند و همزمان به کرونا مبتلا شوند عوارض بیماری کرونا در این افراد شدید تر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: طرح ممنوعیت بستری‌های غیر ضروری با هدف حفظ سلامت بیماران و همچنین حفظ امکانات مراکز درمانی برای پذیرش بیماران کرونایی اجرا می‌شود و تا زمانی که از پیک کرونا خارج نشویم ادامه خواهد داشت.

کد خبر 449138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.