واکسیناسیون مراکز بهزیستی از طریق عوامل بهداشت و درمان انجام می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ با هماهنگی های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت مقرر شده تا واکسیناسیون مراکز بهزیستی از طریق استقرار عوامل بهداشت و درمان در مراکز انجام شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، وحید قبادی دانا در نهمین جلسه ویدئو کنفرانس بررسی وضعیت مراکز بهزیستی در مواجه با بیماری کرونا طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی همکاران استانی بویژه پرسنل فعال در مراکز اقامتی خاصه مراکز سالمندان و معلولان، گفت: با توجه به آغاز پیک سوم کرونا و همزمانی آن با شروع فصل پاییز و احتمال بروز روزهای سخت، باید به گونه بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران فعال در این مراکز دچار فرسودگی نشوند.

وی افزود: بر اساس آمار و نتایج بررسی‌های به عمل آمده بیشتر مراکز بهزیستی از طریق ورود افراد به مراکز آلوده شده اند لذا باید ضمن کنترل ورود و خروج افراد به مراکز و پرهیز از انجام بازدید و ملاقات، نظارت‌های مدون خود را نیز به صورت آنلاین و مجازی انجام بدهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به موضوع واکسیناسیون آنفلوانزا گفت: تمامی استان‌ها موظف هستند تا واکسیناسیون مددجویان را با اولویت مددجویان مقیم مراکز شبانه روزی طبق دستورالعمل کشوری و با همکاری و تعامل مؤثر با دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان انجام دهند.

قبادی دانا ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت مقرر شده تا واکسیناسیون مراکز بهزیستی از طریق استقرار عوامل بهداشت و درمان در مراکز انجام شود که همکاری و تعامل مدیران کل بهزیستی استان‌ها با دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه، کاستن از حجم مشکلات ابتلای احتمالی خاص فصل پاییز و زمستان مددجویان به کرونا و آنفلوانزا را به همراه خواهد داشت.

در این جلسه محمد نفریه رئیس کمیته کشوری پیشگیری از کرونا بهزیستی، آمار و اطلاعات میزان بروز و شیوع کرونا در مراکز شبانه روزی سازمان در سراسر کشور را ارائه کرد.

کد خبر 449126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.