بیمه‌های درمانی بیش از پیش از سطح یک خدمات سلامت حمایت کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اولین قدم قابل توجه در مورد بیماری کرونا، پیشگیری برای حفظ سلامت است و سازمان‌های بیمه‌گر درمانی باید بیش از پیش در این مسیر حرکت کرده و حمایت‌های لازم را از سطح یک خدمات سلامت داشته باشند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، محمد مهدی ناصحی درباره حمایت بیمه‌های درمانی از پیشگیری و خدمات سطح یک سلامت افزود: حمایت از خدمات سطح یک سلامت امکان پذیر نخواهد بود، مگر اینکه نظام سطح بندی خدمات، پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح اول به سایر سطوح سلامت کشور اجرایی شود.

وی درباره خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت و تأثیر آن در مقابله با کرونا نیز بیان کرد: فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت در راستای الکترونیکی کردن خدمات، مواجهه با بیماری کرونا را آسان‌تر کرد. بیمه‌ها باید در شرایط سخت حمایت از بیمه شدگان را افزایش دهند. کارکرد نظام بیمه‌ای در حمایت از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با اقداماتی مانند رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری بیمارستان‌ها و پرداخت‌های منظم قابل قبول است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: اقداماتی که سازمان بیمه سلامت در سال‌های اخیر در راستای الکترونیکی شدن خدمات انجام داده، در مواجهه با کرونا بیشتر به چشم می‌آید؛ اقدام مهمی مانند رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری یکی از این گام‌های اساسی است.

ناصحی اظهار کرد: حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت در حوزه بستری یکی از اقدامات مهم در کاهش هزینه‌هاست. برای حوزه سرپایی نیز باید تدابیر لازم را با هدف ایجاد زیرساخت‌های اجتماعی و در نظر گرفتن احکام تشویقی برای ذی‌نفعان حوزه سلامت اتخاذ کرد.‌

کد خبر 449120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.