ذخایر انبارها جهت انجام عملیات امدادی پایش می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر آمادگی کشور در زمان وقوع حوادث گفت: میزان موجودی و ذخایر انبارها، تعیین نقاط امن جهت برپایی سایت‌های اسکان اضطراری، تعداد و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی به طور مستمر پایش می‌شود.

به گزارش ایمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار از جلسه روز شنبه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم (ص) ساختمان وزارت کشور خبر داد.

وی افزود: مطابق بند الف ماده ۱۰ و جز ۳ و ۴ بند الف ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور و با توجه به شروع فصل بارش، لزوم آمادگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها به منظور مواجهه با مخاطرات احتمالی طبیعی، جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب رئیس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم (ص) ساختمان وزارت کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ارائه گزارش تحلیلی سازمان هواشناسی در خصوص پیش‌بینی میزان بارش‌ها و وضعیت جوی در نیمه دوم سال جاری، گفت: وزارت نیرو و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های کشور، وضعیت ظرفیت موجود سدهای کشور جهت کنترل سیلاب‌ها، شبکه‌های توزیع برق و آب، اعلام ساز و کارهای لازم به منظور کنترل آب‌های سطحی و میزان آمادگی در مواجهه با سیلاب احتمالی به ارائه گزارش می‌پردازند.

نجار همچنین درباره میزان آمادگی و اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مورد مواجهه با سیلاب احتمالی جهت جلوگیری از خسارات به بخش کشاورزی گفت: در این جلسه، هماهنگی‌های انجام شده میان سازمان هواشناسی و وزارت جهاد کشاورزی و ساز و کار اتخاذ شده به منظور اطلاع رسانی بهنگام اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی به کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر آمادگی کشور در زمان وقوع حوادث اظهار کرد: میزان موجودی و ذخایر انبارها، تعیین نقاط امن جهت برپایی سایت‌های اسکان اضطراری، تعداد و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی و سایر موارد مرتبط به طور مستمر پایش می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به پایش وضعیت راه‌های کشور، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و میزان آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت مواجهه با حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت: یگان‌های مستقر در استان‌ها جهت پشتیانی از سازمان‌های امدادی و تأمین تجهیزات مناسب برای آنها در شرایط اضطراری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیش بینی شده است.

کد خبر 449106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.