اصفهان پیشگام حمایت از افراد دارای معلولیت در حوزه حمل و نقل شهری کشور

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به عنوان نخستین شهر کشور برای حمایت از افراد دارای معلولیت در حوزه حمل و نقل شهری وارد عمل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز _شنبه ۱۹ مهرماه ۹۹_ در آئین بهره‌برداری از کارت بلیت‌های دو سفر رایگان ویژه افراد دارای معلولیت در سامانه اتوبوسرانی درون شهری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان و جمعی از نمایندگان جامعه افراد دارای معلولیت در تالار شورا برگزار شد، اظهار کرد: حمایت حمل و نقلی از افراد دارای معلولیت یک اتفاق کم نظیر و بی نظیر در کشور است.

وی افزود: اصفهان به عنوان نخستین شهر کشور برای حمایت از افراد دارای معلولیت در حوزه حمل و نقل شهری وارد عمل شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستای قرار بود دولت یارانه‌ای را بر اساس «قانون حمایت از معلولان» در حوزه حمل و نقل به شهرداری‌ها اختصاص دهد، اما متأسفانه از سه دهه پیش تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی انجام نشده و حتی یک ریال به حساب شهرداری‌ها واریز نشده است.

محمدی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دو سال گذشته با حضور در انجمن حمایت از افراد دارای معلولیت و گفت و گو با مسئولان بهزیستی طرح حمایت حمل و نقلی را مطرح کرده و به این نتیجه رسیدند که اگر مدیریت شهری بتواند در این زمینه کمک کند، دیگر منتظر حمایت‌های دولت نخواهیم بود و حمایت‌ها به صورت مستقیم انجام می‌شود که این موضوع در شورای شهر مصوب شد.

وی ضمن تقدیر از مسئولان اتوبوسرانی بخاطر تأمین اعتبارات مالی و چاپ کارت‌های ویژه افراد دارای معلولیت، گفت: انجام این کار وظیفه همه مسئولان شهری است و خوشحالیم که توانستیم در این راستا گام برداریم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: گام بعدی اشتغال سه درصدی افراد دارای معلولیت در امور مربوط به شهرداری است که امیدواریم به زودی این اقدام مهم محقق شود.

محمدی احداث خانه فرهنگ ویژه افراد دارای معلولیت و پاتوقی برای این قشر را یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری دانست و خاطر نشان کرد: این قشر از جامعه شهروندان توانایی‌های زیادی دارند و خاص هستند و با راه اندازی این خانه فرهنگ می‌توانیم به آنها خدمت کنیم.

تلاش برای تحقق اهداف مدیریت شهری و بهزیستی

امیر احمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آئین گفت: با بهره‌برداری از کارت بلیت‌های دو سفر رایگان ویژه افراد دارای معلولیت در سامانه اتوبوسرانی درون شهری، افتخاری دیگر به افتخارات شهرداری و شورای اسلامی شهر در دوره پنجم شورا افزوده شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامات ویژه‌ای انجام داده است، اظهار کرد: ارائه کارت منزلت به اقشار خاص جامعه نیز نوع دیگری از خدمات شهرداری است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: انجام این اقدامات نوعی وظیفه است تا بتوانیم اهداف مدیریت شهری و بهزیستی را تحقق ببخشیم.

زندآور خاطرنشان کرد: مفتخریم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر با همکاری بهزیستی خدماتی به افراد دارای معلولیت ارائه دهیم، البته ارائه این خدمات برای سازمان اتوبوسرانی که دارای مشکلات متعددی است، هزینه‌بر بوده، اما این قشر مستحق دریافت این خدمات هستند.

تخفیف ۱۰۰ درصدی کارت منزلت برای افراد دارای معلولیت

در ادامه سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز اظهار کرد: مصوبه‌ای در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت برای استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تدوین و بر شرکت واحد اتوبوسرانی ما تکلیف شده که امیدواریم در تحقق آن خوش بدرخشیم.

وی با بیان اینکه تخفیف کارت منزلت برای افراد دارای معلولیت به ۱۰۰ درصد رسیده است، اظهار امیدواری کرد که این اتفاق خوشایند برای سایر اقشار جامعه نیز رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: برای باشگاه مشتریان در سیستم جدید کارت الکترونیک برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و شامل تمام اقشار جامعه می‌شود به این صورت که دانشگاهیان، فرهنگیان و مسافران حرفه‌ای برای استفاده از حمل و نقل شهری در سیستم جدید مورد توجه قرار گرفته‌اند.

روحانی افزود: شهروندان نیز می‌توانند برای دریافت اصفهان کارت ثبت نام کرده و پس از اعتبارسنجی کارت را دریافت کنند.

کد خبر 449105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.