ممنوعیت دفن اموات کرونایی در شهر قم/شهروندان برای انتقال متوفی با ۱۵۳۰ تماس بگیرند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با تأکید بر ممنوعیت دفن اموات کرونایی در داخل شهر، گفت: شهروندان بعد از دریافت گواهی فوت و تسویه‌حساب با بیمارستان برای انتقال متوفی با ۱۵۳۰ تماس بگیرند.

به گزارش ایمنا، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با توجه به آغاز موج سوم بیماری کرونا در قم، اظهار کرد: مردم باید برای آگاهی از مراحل اداری لازم برای متوفی با ۱۵۳۰ تماس بگیرند.

وی زمان اطلاع‌رسانی دقیق به بهشت معصومه (س) و تماس با ۱۵۳۰ را بعد از دریافت گواهی فوت و تسویه‌حساب با بیمارستان اعلام کرد و افزود: متوفی بعد از طی این مراحل در بیمارستان می‌تواند به بهشت معصومه (س) انتقال داده شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم ادامه داد: بیمارستان بعد از اتمام مراحل اداری با بهشت معصومه (س) تماس می‌گیرد، اما بعد از انتقال نیز گاهی نیازمند بررسی و تأیید پزشک قانونی بوده که می‌تواند زمان‌بر باشد.

وی از مردم خواست بعد از پایان تمام مراحل اداری زمان تشییع جنازه را مشخص کنند و تأکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا از ازدحام و دعوت از خویشاوندهای خود خودداری کرده و مراسم را با حضور کمترین افراد برگزار کنند.

موسوی نیارکی از ممنوعیت دفن فوت شدگان از کرونا، شبه کرونا و بیماری حاد تنفسی در آرامستان‌های داخل شهر خبر داد و گفت: متأسفانه باوجود همه قوانین و مقررات برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام دفن، هنوز مردم اصرار برای انتقال متوفی به داخل شهر دارند.

وی با اشاره به نحوه دفن اموات کرونایی در بخش‌ها و دهداری‌ها تصریح کرد: در صورتی که بخش‌دار یا دهدار به صورت کتبی اعلام کند که هنگام دفن تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، اجازه خروج متوفی از بهشت معصومه صادر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم حضور نماینده مرکز بهداشت را در آرامستان لازم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اجازه ندادن دفن در سایر آرامستان‌ها نبود نماینده مرکز بهداشت و نظارت بر مراحل دفن متوفی است.

وی با تأکید دوباره بر حضور نیافتن شهروندان در مراسم تشیع جنازه، خاطرنشان کرد: گرفتن مراسم سر مزار باید با حضور حداقل افراد برگزار شده و همه افراد از با ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند.

موسوی نیارکی هزینه دفن در قطعه ۴۲ ویژه کرونا را رایگان اعلام کرد و ادامه داد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر قم برای دفن در سایر قطعات باید هزینه قبر با ۲۰ درصد تخفیف پرداخت شده و مرحله تطهیر رایگان است.

کد خبر 449084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.