اجرای ۱۲۰۰ مترمربع فضای سبز در پروژه ساماندهی میدان امام حسین(ع)

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در میدان امام حسین(ع) یک هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای سبز اجرا شده است، گفت: در باغچه‌های اطراف ساختمان شهرداری ۳۰ اصله درخت سایه انداز (افرا شبه‌چناری) کاشته شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) چهارباغ را به خیابان سپه متصل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) از سال گذشته آغاز شده و یک هزار و ۲۰۰ مترمربع فضای سبز در آن اجرا شده است، افزود: تا پایان سال گذشته گونه‌های گیاهی شامل: آگاو ابلق، یاس هلندی، رز هفت رنگ و گل‌های فصل در این میدان کاشته شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در مجاورت ساختمان شهرداری چهار باغچه با ابعاد چهار در هشت مترمربع ایجاد شده و سطح میدان امام حسین (ع) نیز سنگفرش می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز سال گذشته ۶۰۰ مترمربع فضای سبز در میدان امام حسین (ع) اجرا شده و به اتمام رسید، گفت: در حال حاضر ۲۶۰ مترمربع باغچه در میدان آماده و بسترسازی شده که پیشنهاد کاشت درخت برای سایه‌اندازی در این محوطه با توجه به پیاده راه شدن مطرح شده بود، اما با توجه به اهمیت حفظ جلوه ساختمان شهرداری که امکان تحت تأثیر قرار گرفتن آن با کاشت درختان مرتفع وجود داشت، از درخت سایه‌انداز، زیبا و مقاوم (افرای شبه چناری) استفاده شد.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در باغچه‌های اطراف ساختمان شهرداری ۳۰ اصله درخت سایه‌انداز افرا شبه‌چناری در اندازه‌های حدود دو تا سه متر کاشته شده است.

وی ادامه داد: برای کاشت در فضای سبز میدان امام حسین (ع) یاس هلندی، درختچه‌های زیبای توری و گل‌های فصل در نظر گرفته شده است.

کد خبر 449078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.