تدوین سند فرهنگی مقابله با ابعاد بیماری کرونا

سند «ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا کووید ۱۹» تدوین و به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور رسید.

به گزارش ایمنا، اسماعیل شفاعی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به اهمیت برنامه‌های فرهنگی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا سند «ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کرونا کووید ۱۹» تدوین و به تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور رسید.

وی افزود: هدف از تدوین این سند افزایش آگاهی عمومی درخصوص ابعاد این بیماری و تقویت روحیه مسئولیت پذیری برای قطع چرخه انتقال بیماری کرونا و سپس مقابله با ابعاد مخرب جسمی، اجتماعی و روانی آن است.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به نقش مهم دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد برای فرهنگسازی به منظور مشارکت آگاهانه و داوطلبانه افراد جامعه برای کنترل و مقابله با ابعاد بیماری کرونا گفت: در سند فرهنگی بیماری کرونا، ضمن ارائه برنامه‌های فرهنگی جامع در خصوص رعایت نکات بهداشتی، به ترویج فرهنگ حمایت‌گری از آسیب دیدگان بیماری کرونا در ابعاد مختلف جسمی، روانی و اقتصادی با تکیه بر سنت حسنه کمک مؤمنانه تأکید شده است.

شفاعی در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت عمومی و اهتمام دستگاه‌های مختلف در مسیر تحقق برنامه‌های سند فرهنگی مقابله با ابعاد بیماری کرونا، بتوان گام بلندی در جهت کنترل و مقابله با ابعاد مخرب این بیماری برداشت.

کد خبر 449074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.