معاون شهردار اصفهان دبیر انتقال تجربیات بازآفرینی منطقه ۲ کشور شد

دبیر منطقه دو دبیرخانه‌های منطقه‌ای انتقال تجربیات بازآفرینی شهری کشور گفت: در منطقه دو استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان قرار دارد که ریاست این دبیرخانه بر عهده شهردار اصفهان و دبیر آن معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در بازدید از بافت ناکارآمد بوشهر اظهار کرد: در تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ایران به پنج منطقه تقسیم بندی شده است تا در هر منطقه‌ای دبیرخانه‌ای با مأموریت تبادل تجارب موفق داخلی و خارجی برای شهرداران و دست‌اندرکاران حوزه بازآفرینی شهری تشکیل شود.

وی افزود: در منطقه دو استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان قرار دارد که ریاست این دبیرخانه بر عهده شهردار اصفهان و دبیر آن معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان است.

دبیر منطقه دو دبیرخانه‌های منطقه‌ای انتقال تجربیات بازآفرینی شهری کشور، هدف دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری را دارای چهار محور اصلی برشمرد و تصریح کرد: برقراری ارتباط با دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و فعال در حوزه بازآفرینی جهت شناسایی و احصای اطلاعات مرتبط با تجربیات برتر بازآفرینی شهری و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز با شهرداری‌ها، مجریان و کارفرمایان پروژه‌های بازآفرینی، پژوهشکده‌ها و منطقه از جمله محورهای اهداف این دبیرخانه است.

وی ادامه داد: دسته‌بندی و گونه‌بندی تجربیات احصای شده از شهرداری‌ها همچنین انتقال و ترویج انواع تجربیات به سایر کنشگران عرصه بازآفرینی شهری از دیگر محورهای اهداف دبیرخانه انتقال تجربیات بازآفرینی شهری بشمار می‌رود.

حسینی‌نیا با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری دارای گونه‌بندی‌های متفاوتی است، گفت: رویکردهای بازآفرینی و مداخله در این بافت‌ها بر اساس گونه‌ها نیز متفاوت بوده و لازم است از طریق انتقال تجربیات موفق در شهرهای کشور زمینه اقدامات و رویکردهای مناسب هر بافت با هدف بازآفرینی موفق، ایجاد شود.

وی با اشاره به بافت ناکارآمد بوشهر، اظهار کرد: بافت قدیم بوشهر در قسمت شمالی شهر واقع شده که به عنوان بافت تاریخی شهر بوشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

دبیر منطقه دو دبیرخانه‌های منطقه‌ای انتقال تجربیات بازآفرینی شهری کشور تصریح کرد: بافت تاریخی بوشهر هویت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این شهر بوده و نیاز است تا از طریق مداخله درست بتوانیم مسائل و معضلات این بافت را حل کنیم تا این بافت ارزشمند بتواند به حیات خود ادامه دهد.

کد خبر 449066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.