پرونده ۸۰ درصد از متقاضیان تسهیلات کرونا تعیین تکلیف شده است

پرونده ۸۰ درصد از متقاضیان تسهیلات مربوط به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا توسط نظام بانکی کشور تعیین تکلیف شده و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه سال جاری، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، حسب مصوبات ستاد کرونا مقرر شده است که برای کمک به صاحبان کسب‌وکارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند (‌با ثبت نام متقاضی در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأیید سامانه مذکور و معرفی به بانک‌) تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شود که در این رابطه تا تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۵۳۴ هزار و ۲۹۸ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

بر این اساس تعداد ۵۰۸‬ هزار و ۱۲ واحد از متقاضیان تا تاریخ اشاره شده به شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل مراجعه کرده‏ کرده‌اند که از این تعداد ۲۷۸‬ هزار و ۲۴۵ واحد با ۴۵۹ هزار و ۲۴ نفر شاغل در مجموع مبلغ ۵۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده‌اند. همچنین تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۹۳ واحد نیز از دریافت تسهیلات به دلایلی از جمله عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات و … انصراف داده‌اند و پرونده مابقی واحدهای کسب‌وکار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

بنابراین حدود ۸۰ درصد متقاضیان تعیین تکلیف شده‌اند و با توجه به تمدید مهلت پرداخت تسهیلات توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تا پایان مهر ماه سال جاری، پرونده مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی و اقدام است.

ضمناً میزان تسهیلات پرداختی به هریک از ۱۴ رسته شغلی تعیین شده از سوی ستاد کرونا به شرح جدول زیر است:

کد خبر 449062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    ببینید بانکها چه کاسبی از کرونا میکنن. دولت پول میده که اینا بدن به متقاصیان تسهیلات کرونایی. بنده پیامکی دریافت کروم که به بانک تجارت شعبه فاطمی (سازمان آب) مراجعه کنم. وقتی مراجعه کردم کارکنان و رییس بانک مدان سعی می کردن بنده رو منصرف کنن. آخرم با هم یه پچپچی کردن و یهو پیامکی اومد که وام شما منتقل شد به اسلامشهر! (اگر جای دورتر هم بود احتمالا به اونجا منتقل میشد!) بعد رییس بانک میگفت شما باید بری اونجا یا اینکه انصراف بدید از بانک ملی بگیرید. و تازه با تمسخر میگفت آخه این پول به چه دردت میخوره. میخوای چه کار‌!