آلایندگی و نقص ترمز مهم‌ترین ایراد فنی خودروهای قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: آلایندگی ناشی از انتشار مونواکسید کربن و نقص ترمز بیشترین علل مردودی در مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی شهرداری است.

به گزارش ایمنا، شیما زرآبادی‌پور با اشاره به مراجعه روزانه یکصد دستگاه خودرو به مرکز معاینه فنی خودرو شهید رجایی شهرداری قزوین اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال جاری ۱۲ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودرو در این مرکز پذیرش و از این تعداد یک‌هزار و ۸۶۰ دستگاه خودرو مردود شد.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی مراجعه به مرکز شهید رجایی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در هفت ماه نخست سال گذشته تعداد خودروهای پذیرش شده در این مرکز ۱۱ هزار و ۸۰۴ دستگاه و تعداد خودروهای مردودی دو هزار و ۲۷ دستگاه بوده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین بیشترین علل مردودی خودروهای پذیرش شده را آلایندگی مونواکسید کربن و نقص ترمز عنوان و بر ضرورت توجه رانندگان به سلامت خودرو و رفع عیب بهنگام تاکید کرد.

به گفته زرآبادی‌پور، سال گذشته یک‌هزار دستگاه تاکسی برای معاینه فنی در این مرکز پذیرش و از این تعداد ۴۵۸ دستگاه مردود شد.

او با بیان اینکه مرکز شهید رجایی تنها مرکز پذیرنده خودروهای دیزل نیمه‌سنگین زیر سه تن در استان قزوین است، گفت: از ابتدای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، سامانه نوبت‌دهی آنلاین مرکز شهید رجایی راه‌اندازی شده است که شهروندان می‌توانند از این طریق برای انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

کد خبر 449057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.