پویاسازی سازمان اوقاف در دستور کار است/۸۰۰ نیت وقف احصاء شد

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هدف ما پویاتر کردن سازمان اوقاف است، گفت: در این زمینه باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و جلوی آن را بگیریم، فرصت‌های گذشته را تقویت کنیم و در این زمینه با دیگر سازمان‌ها و نهادها در تعامل باشیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیدناصرالدین نوری‌زاده در سفر یک‌روزه به استان اصفهان و در دیدار با حجت‌الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از روش‌های نیکو و سنت‌های حسنه وقف است، اظهار کرد: وقف از دیرباز در اشکال مختلف وجود داشته و در روایات در رابطه با وقف نکات زیادی عنوان شده است و از این رو همه مسلمانان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در قرآن آیه مستقیمی در خصوص وقف نداریم، اضافه کرد: اما در آیاتی که در خصوص انفاق آمده به صورت غیر مستقیم به وقف اشاره کرده است.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه هدف ما پویاتر کردن سازمان اوقاف است، اضافه کرد: باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و جلوی آن را بگیریم، فرصت‌های گذشته را تقویت کنیم و در این زمینه با دیگر سازمان‌ها و نهادها در تعامل باشیم.

وی با بیان اینکه راهبردهای زیادی برای پویایی سازمان اوقاف وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه نیازمند گفتمان سازی، توانمندسازی اعضا و پرسنل و همچنین نیازمند الگوسازی در زمینه وقف هستیم و باید از ظرفیت وقف حداکثر استفاده را داشته باشیم.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی در اسلام وقف است، ۸۰۰ نیت وقف داریم و ما می‌توانیم با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام کنیم.

موقوفات اصفهان ۴۵ هزار رقبه دارد

همچنین محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۵ اداره و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۶ نفر در این ادارات مشغول ارائه خدمات هستند.

وی اضافه کرد: در این استان شش هزار مسجد و ۴۵ هزار رقبه متصرفی و غیر متصرفی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دریافت سند برای موقوفات استان اصفهان در دستور کار ویژه قرار دارد، اضافه کرد: در این زمینه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته موفقیت‌های خوبی را به دست آورده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به آغاز دهه وقف گفت: در این زمینه باید توجه داشت که بخشی از برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی اوقاف اصفهان آماده شده و در این دهه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 449032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.