حضور یکصد هزار دانش آموز در «کلاس شهر»

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اکنون در پایه اول ابتدایی حدود ۳۰ هزار دانش آموز اصفهانی و در پایه ششم حدود ۷۰ هزار دانش آموز در طرح «کلاس شهر» شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضایی امروز شنبه _ ۱۹ مهرماه ۹۹_ در حاشیه آئین امضا تفاهمنامه طرح بزرگ «کلاس شهر» و رونمایی از کتاب کار دانش‌آموز، اظهار کرد: از سال ۹۷ مقرر شد شهرداری به عنوان نهادی که متولی آموزش فرهنگ شهروندی است در این زمینه ورود پیدا کند که بهترین مکان برای تحقق این هدف آموزش و پرورش بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مباحث مربوط به ریاضی، علوم، فارسی و اجتماعی را کاملاً علمی در آموزش و پرورش فرا می‌گیرند، افزود: دانش آموزان شهروندان امروز و فردا هستند پس لازم است برای زندگی، رفتار شهروندی صحیح را آموزش ببینند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: زندگی در شهرهای بزرگ و کلانشهرها ایجاب می‌کند تا بعضی از قوانین و مقررات را در رفتار خود رعایت کنیم چراکه انجام آن موجب آرامش همه شهروندان می‌شود.

وی افزود: اگر کسی به عنوان شهروند از روی خط عابر پیاده گذر کند، خودروها حتماً پشت چراغ قرمز منتظر بمانند تا چراغ سبز شود یا در حوزه پاکیزگی شهر همگان بکوشند و بسیاری از حقوق رعایت شود آرامش در شهر رقم خواهد خورد.

رضایی با بیان اینکه امروز «کلاس شهر» یک طرح فاخر است که بین شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش اتفاق افتاد، ادامه داد: سال گذشته این طرح به صورت پایلوت اجرا شد و یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته کمیته‌ای به صورت هفتگی اجرای این طرح را رصد می‌کرد و نتایج پژوهش‌ها نیز در کتابی جمع آوری شد و باعث شد اداره کل آموزش و پرورش تشویق و ترغیب شود تا در کلاس اول ابتدایی و ششم ابتدایی این طرح جاری باشد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اکنون در استان اصفهان در پایه اول ابتدایی حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز و در پایه ششم حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در طرح کلاس شهر شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای پایلوت این طرح سبب استقبال بسیاری از کلانشهرها شده است، گفت: اگر این طرح به عنوان یک طرح ملی اجرا شود، شهرداری‌ها برای ترویج آموزش فرهنگ شهروندی با آموزش و پرورش هم پیمان خواهند شد.

رضایی افزود: با توجه به اینکه از سال ۹۷ تحقیقات لازم برای این طرح انجام شده و اکنون در سال ۹۹ تفاهمنامه اصلی امضا شده است و در این مدت معلمان آموزش لازم را دیده‌اند، کتاب‌ها تألیف شده و مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی درباره لزوم آموزش شهروندی با توجه به برگزاری آنلاین کلاس‌های آموزشی مدارس، گفت: کلاس شهر یک طرح مکمل بسیار محکمی برای مدارس است که همه مفاهیم موجود در کتاب‌ها مرتبط با فرهنگ شهروندی را به دانش آموزان می‌آموزد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: طراحی نرم‌افزاری برای مدرسه شهر در دست اقدام است که تمام موارد مربوط به کتاب‌ها در آن وجود دارد البته احتمالاً در یکی از این نرم افزارهایی که آموزش و پرورش به صورت کلان استفاده می‌کند قرار می‌گیرد که معلمان، اولیا و دانش آموزان هرگاه به کلید واژه‌های شهروندی یا سبک زندگی برخورد کردند می‌توانند این موارد را در آن بیابند.

وی تاکید کرد: این طرح هم اکنون در حال اجراست و امسال کتاب‌ها آماده شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است.

کد خبر 449024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.