آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۴۱۰ میلیارد ریال پروژه در باغ رضوان

در چهاردهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های خدماتی و عمرانی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه ۲۰ مهرماه ۹۹_ در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۱۲ طرح خدماتی و عمرانی در سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان آغاز و به بهره‌برداری رسید.

تکمیل و راه‌اندازی ساختمان خدمات امور متوفیان یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در سازمان آرامستان‌ها است.

در راستای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به زائران و مراجعان و تکریم ارباب رجوع ساختمان شماره ۲ سازمان آرامستان‌های شهرداری برای ارائه خدمات امور متوفیان تکمیل و راه‌اندازی شده است.

آغاز عملیات عمرانی و فضای سبز فاز سوم آرامستان باغ رضوان دیگر پروژه سازمان آرامستان‌ها است که در این فاز تأمین روشنایی، جدول گذاری، خیابان‌سازی، احداث شبکه آب‌رسانی و ایجاد فضای سبز همچنین ساخت سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها و خیابان‌ها در دستور کار قرارگرفته و با جدیت و سرعت انجام می‌شود.

طراحی و ساخت سالن جلسات ساختمان اداری با پیش‌بینی ظرفیت و امکانات لازم دیگر پروژه این سازمان است، همچنین بروز رسانی اپلیکیشن خدماتی سازمان آرامستان‌ها (ویژه تلفن همراه) با امکانات ویژه انجام شده است.

فراخوان عمومی طراحی درایگاه‌های آرامستان باغ رضوان در حال اجرا است تا برای درایگاه‌های آرامستان باغ رضوان طراحی مناسب و فاخری انجام شود.

تغییر هویت بصری و گرافیک محیطی آرامستان باغ رضوان با نگاه کارکردی و اقداماتی از جنس خلاقیت و نوآوری اجرا شده و روح، معنا و مفهوم تازه‌ای به آرامستان باغ رضوان بخشیده و سعی شده است با بهره‌بردن از ظرفیت‌های بالقوه، گرافیک، المان‌ها و اقدامات فرهنگی رسالت‌های فرهنگی و مذهبی را که فرهنگ دینی بر عهده همگان گذاشته، به خوبی ایفا کند.

اجرای قبور پیش ساخته بتنی جهت تسریع در ارائه خدمات به مراجعان از دیگر خدمات جدید در آرامستان باغ رضوان به شمار می‌رود؛ این اقدام جهت تسریع در ارائه خدمات به مراجعان انجام می‌شود که یک نمونه از مناسب‌سازی قطعات در جهت تسهیل در تردد سالمندان، جانبازان، معلولان و زائران اهل قبور انجام و امروز رونمایی شد.

احداث سامانه تصفیه پساب غسالخانه آرامستان باغ رضوان، ساخت تابلو ترافیکی دروازه‌ای خیابان ثامن الائمه (ع) و اجرای فیبر نوری از دیگر پروژه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری است، همچنین مناسب‌سازی قطعات در جهت تسهیل در تردد سالمندان، جانبازان، معلولان و زائران اهل قبور نیز انجام شده است.

پاداش ویژه شهردار اصفهان به کارکنان آرامستان باغ رضوان

«قدرت‌الله نوروزی»، شهردار اصفهان از طریق لایو اینستاگرامی در این آئین اظهار کرد: خوشبختانه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با سرعت خوبی در حال برگزاری است و بدون هیچ وقفه‌ای به حرکت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: علی‌رغم شرایط سخت کرونایی که امکان تجمع زیاد افراد وجود ندارد برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به عنوان برند شهری کار خود را ادامه داده و در پرونده مدیریت شهری ثبت می‌شود که به واسطه آن مردم نیز با خدمات و پروژه‌های مختلف که در شهر ارائه می‌شود، آشنا خواهند شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در چهاردهمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۴۱ میلیارد تومان برای پروژه عمرانی و خدماتی آرامستان باغ رضوان هزینه شده است، تأکید کرد: کارکنان این سازمان با وجود شرایط سخت کرونایی در خاموشی فعالیت می‌کنند و عمل آنها در بخش تغسیل و تکفین متوفیان نوعی رفتار ایثارگرانه است که باید از تمامی این افراد قدردانی کرد.

وی ادامه داد: کارکنان آرامستان باغ رضوان یقین بدانند که فعالیت‌های آنها نادیده انگاشته نخواهد شد و فعالیت آنها توسط مدیران رصد می‌شود.

نوروزی افزود: این روزها همه درگیر بیماری کرونا هستیم، اما کارکنان آرامستان‌ها شاهد غم‌ها و غصه‌های خانواده متوفیانی هستند که روزگاری با این ویروس دست و پنجه نرم کرده و امروز داغدار عزیزان خود هستند البته با وجود تمامی این شرایط کارکنان سازمان با روحیه و برخوردی بسیار خوب با مردم رفتار می‌کنند که این افتخار بزرگ است.

وی خطاب به کارکنان آرامستان باغ رضوان گفت: سعی کنید زحمات شما تسکین بخش مراجعه کنندگان باشد چرا که آنها در شرایط سختی قرار دارند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: پروژه‌های خدماتی آرامستان باغ رضوان بر کیفیت خدمات رسانی‌ها به شهروندان بیفزاید.

وی با ابراز خرسندی از اینکه روند ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان و جلب رضایت شهروندان در آرامستان باغ رضوان به خوبی در حال انجام است، گفت: حضور حداکثری اعضا شورای اسلامی شهر اصفهان در برنامه امروز جای بسی خرسندی است و به معنای حمایت کامل و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان این سازمان است و قطعاً باعث قوت و قدرت بیشتر کارکنان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پاداش ویژه‌ای برای کارکنان رسمی و قراردادی آرامستان باغ رضوان در نظر گرفته شده که پس از تصویب هیئت مدیره به آنها ارائه خواهد شد چراکه در حال حاضر فعالیت این کارکنان در شرایط فوق‌العاده سختی انجام می‌شود و وضعیت بحرانی در باغ رضوان حاکم شده و هر لحظه امکان اسیر شدن در چنگال این ویروس وجود دارد.

مدیران شهری در جریان مشکلات کارکنان سازمان آرامستان‌ها هستند

«علیرضا نصر اصفهانی»، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این آئین اظهار کرد: شاهد تلاش کارکنان آرامستان باغ رضوان هستیم؛ و امروز حضور جمع زیادی از اعضا شورای شهر در این برنامه برای ابراز قدردانی از تلاش این افراد است و اینکه یقین بدانند مدیران شهری در جریان مشکلات کارکنان قرار دارند.

وی با تقدیر از اعضا هیئت مدیره و شورای سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: یکی از وظایف مهم مدیریت شهری این است که به بهترین نحو، بیشترین خدمت رسانی را به مراجعه کنندگان داشته باشند تا رضایت شهروندان حاصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اگر مدعی هستیم مردم ولی نعمتان ما هستند باید آن را در عمل به اثبات رسانده و بپذیریم که ولی نعمتان باید در بهترین شرایط قرار گیرند و همواره مورد توجه باشند تا در کمترین زمان مشکلات آنها رفع شود.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به مرد در دو بخش تحقق می‌یابد، ادامه داد: بخش نخست توجه به زیرساخت‌ها در جهت تکریم مردم است تا بخشی از نیازهای آنها را به لحاظ کالبدی و فیزیکی برآورده سازد.

نصر اصفهانی ادامه داد: بخش دوم خدمت رسانی به مردم، اعتقاد به تکریم آنها و برخورد شایسته است که خوشبختانه کارکنان این سازمان به خوبی انجام داده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: همدلی و صمیمیت کارکنان و مدیران سازمان آرامستان‌ها که نتیجه خدمات رسانی بهتر به مردم را به همراه دارد، استمرار پیدا کند چرا که در صورت وجود روابط خوب انسانی و ایجاد محبت در بین یکدیگر، فضای کار علی‌رغم دشواری‌ها مطلوب خواهد بود.

افزایش تعداد متوفیان در شش ماه نخست سال جاری / ‏تسهیل‬ در ارائه خدمات در باغ رضوان

«احمدرضا مرادی» مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان نیز در ادامه این آئین اظهار کرد: این سازمان متولی خدمات حمل، تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان همچنین خدمات پس از خاکسپاری است.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف این سازمان ساماندهی و برنامه ریزی برای آرامستان‌های محلی شهر است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هشت ماه گذشته و شرایط کرونایی کارکنان آرامستان باغ رضوان خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دادند که کرامت مراجعه کنندگان حفظ شود همچنین سعی شده در فضای آرام، توأم با آرامش و به دور از هرگونه حاشیه خدمات لازم به مراجعان ارائه شود.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به شش ماه سال گذشته شاهد افزایش تعداد متوفیان بوده‌ایم.

مرادی با بیان اینکه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعه کنندگان تمهیداتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: امروز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی و خدماتی متعددی آغاز شد و تعدادی از پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به پروژه ساختمان شماره دو آرامستان باغ رضوان گفت: ساختمان شماره دو به عنوان میز خدمت آماده ارائه خدمات متمرکز به مراجعان است و خدمات مربوط به امور متوفیان همچون تعیین قبور، ثبت واقعه فوت توسط نماینده ثبت احوال و موارد مرتبط را به شهروندان ارائه می‌کند.

مرادی افزود: خدمات پس از خاکسپاری قابل ارائه به مراجعان همچون خدمات مربوط به مجالس، مداحی، نصب سنگ، قاب عکس و سایر خدمات نیز در ساختمان شماره دو ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ اقدامات عمرانی، مناسب سازی قطعات برای تسهیل در تردد سالمندان، جانبازان، معلولان و زائران اهل قبور انجام شده است تا بتوانند به راحتی در قطعات مختلف بر سر مزار متوفیان خود حضور پیدا کنند، گفت: ساخت تابلوی ترافیکی دروازه‌ای خیابان ثامن الائمه نیز از دیگر پروژه‌های انجام شده در باغ رضوان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در فاز سوم آرامستان باغ رضوان اظهار کرد: در فاز سوم عملیات عمرانی خیابان سازی، پارکینگ، جدول کشی، احداث شبکه آب رسانی و شبکه برق رسانی همچنین کاشت درخت و فضای سبز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیرساختی فاز سوم آرامستان باغ رضوان شامل: نوسازی شبکه آبرسانی و شبکه برق و اجرای شبکه فیبر نوری است.

مرادی خاطرنشان کرد: به روز رسانی اپلیکیشن خدماتی سازمان آرامستان‌ها (ویژه تلفن همراه) و فراخوان عمومی طراحی درایگاه های باغ رضوان از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد: ارائه این خدمات باعث کاهش دغدغه مراجعه کنندگان آرامستان باغ رضوان شود تا آنها غیر از دغدغه از دست دادن بستگان خود دغدغه دیگری نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با بیان اینکه آرامستان باغ رضوان دارای ۱۷۰ هکتار فضای سبز است، گفت: علی رغم کمبود منابع آبی خوشبختانه با حمایت مسئولان تاکنون این فضا به خوبی حفظ و همچنین مدیریت بحران در آرامستان باغ رضوان به خوبی انجام شده است.

کد خبر 449021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.