تفاهمنامه همکاری پژوهشی بین دانشگاه علوم‌پزشکی و شهرداری کرمان منعقد شد

شهردار کرمان گفت: حفظ سلامت جسم و روح شهروندان لازمه توسعه پایدار است و به همین دلیل اقدامات در این زمینه جزو اولویت‌های شهرداری‌ است.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در نشستی که به‌منظور انعقاد تفاهمنامه همکاری پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و خدمات تخصصی میان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و شهرداری کرمان برگزار شد، با اشاره به جنگ نابرابر کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، شهادت دو تن از اعضای کادر بهداشت و درمان کرمان و سایر شهدای مدافع سلامت کشور را در مقابله با ویروس کرونا تسلیت گفت و اظهار کرد: وقتی جنگی آغاز می‌شود، مردم بیشتر قدر امنیت را می‌دانند، شیوع کرونا هم موجب شد بیشتر قدر سلامت خود را بدانیم و به این موضوع پی ببریم که بدون سلامت و امنیت نمی‌توانیم زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ سلامت جسم و روح شهروندان، لازمه توسعه پایدار است و به همین دلیل اقدامات در این زمینه جزو اولویت‌های شهرداری است.

شهردار کرمان ادامه داد: اگر شهروندان سلامت جسمی و روحی نداشته باشند، شهر توسعه پیدا نمی‌کند و روحیه شهرنشینی هم از بین می‌رود؛ بنابراین، باید برنامه‌ریزی اجتماعی و فرهنگی به‌گونه‌ای باشد که روح شهروندان را جلا دهد.

وی یادآور شد: کرونا با تهدید سلامت جامعه، همه عرصه‌های زندگی ما را هدف قرار داد و رو به تعطیلی کشاند و این بحران، اهمیت پرداختن به سلامت را بیش از پیش نشان داد.

عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداری کرمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا با هدف جلوگیری از انتشار ویروس، در کنار دانشگاه علوم پزشکی و با محوریت و جهت‌دهی آن قدم برداشت، افزود: از ابتدای شیوع کرونا با همکاری دانشگاه و تلاش‌های فرهنگی مجموعه شهرداری سعی کردیم در جهت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اقدام کنیم.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: نخستین اجرای ارکستر «خواجوی کرمانی» با حمایت شهرداری کرمان به پاس قدردانی از خدمات کادر درمان به مدافعان سلامت جامعه تقدیم شد.

عالم‌زاده خاطرنشان کرد: کارشناسان، پزشکان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان با حضور در مراکز فرهنگی، فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ به آموزش مسائل بهداشتی و سلامت شهروندان می‌پردازند که این آموزش‌ها می‌تواند پررنگ‌تر و مؤثرتر باشد.

کد خبر 449016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.