افتتاح ۲۹ پروژه فضای سبز به ارزش بیش از ۵۵۶ میلیارد تومان در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۹ پروژه فضای سبز با وسعتی بالغ بر ۲۶۰ هزار متر مربع در سه ماه آینده و در هشت منطقه خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای سبز شهری به عنوان کالبد زنده و دارای حیات در کلانشهرها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رشد فزاینده سطح شهر مشهد در سال‌های اخیر و افزایش قابل توجه جمعیت در این کلانشهر باعث شده تا توسعه متناسب و متوازن فضای سبز در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: با نگاه ویژه به توسعه فضاهای سبز شهری در سه سال گذشته، بیش از ۹۰ بوستان در نقاط مختلف شهر احداث شده که از این تعداد بالغ بر ۵۰ بوستان در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار مشهد احداث شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۶۵۱ هکتار فضای سبز در سطح شهر مشهد وجود دارد، افزود: از کل فضای سبز موجود در شهر مشهد ۲۳ درصد آن در سه سال اخیر احداث شده است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید فضای سبز در سطح شهر مشهد، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا سه ماه آینده ۲۹ پروژه فضای سبز در هشت منطقه شامل مناطق دو، سه، چهار، پنج، ۹، ۱۰، ۱۲ و منطقه ثامن با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد تومان و در فضایی به وسعت بیش از ۲۶۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

یعقوبی افزود: با برنامه‌ریزی‌های شده در این سه ماه و با فاصله زمانی هر هفت تا ۱۰ روز به ترتیب در مناطق ذکر شده، افتتاحیه پروژه‌های فضای سبز با حضور شهروندان و با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با تشریح جزئیات برگزاری این افتتاحیه‌ها، ادامه داد: در منطقه دو، دو پروژه احداث فضای سبز به وسعت بیش از ۳۳ هزار متر مربع و پروژه اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام به طول بیش از ۲۰ هزار متر، در منطقه سه، سه پروژه احداث فضای سبز با وسعت بیش از ۳۷ هزار متر مربع، در منطقه چهار، دو پروژه احداث فضای سبز به وسعت بیش از ۲۶ هزار متر مربع و در منطقه پنج، دو پروژه احداث فضای سبز به وسعت بیش از ۳۷ هزار متر مربع مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در منطقه ۹ چهار پروژه احداث فضای سبز به وسعت بیش از ۳۰ هزار متر مربع، در منطقه ۱۰ چهار پروژه فضای سبز بالغ بر ۲۹ هزار متر مربع و اجرای شبکه جداسازی آب شرب از آب خام به طول بیش از ۷۰ هزار متر، در منطقه ۱۲ چهار پروژه احداث فضای سبز به وسعتی بیش از ۴۸ هزار متر مربع و در منطقه ثامن تعداد شش پروژه احداث فضای سبز با وسعتی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

یعقوبی تاکید کرد: هدف مدیریت شهری در شهر مشهد، توسعه متوازن خدمات و احداث بوستان در همه نقاط شهر است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند مشهدی تا پایان سال جاری به حدود ۱۷.۷۴ مترمربع می‌رسد.

کد خبر 449011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.