دستفروشان همدان ساماندهی می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان گفت: حضور دستفروشان در معابر شهر همدان و در ساعات مختلف شبانه روز، موجب استقبال شهروندان شده و به منظور تامین رفاه حال آنان و فعالیت مطلوب دستفروشان بر روزبازارها نظارت می‌شود.

کامران گردان در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی روز بازارها به دلیل اشغال فضاهای شهری و نصب سایبان‌ها، همیشه مورد بحث بوده و سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی و دامی، وظیفه این ساماندهی را درخصوص روز بازارها و مشاغلی که شبانه فعالیت می‌کنند بر عهده دارد.

وی افزود: از دستفروشان شهر همدان درخواست کرده‌ایم که مکان استقرار خود را مشخص کرده و راه عبور عابران پیاده را باز بگذارند تا هم آنان به فعالیت خود مشغول شوند و هم عابران پیاده با آسایش و راحتی از این روز بازارها بازدید و خرید کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان تصریح کرد: لازم است که مشاغل دستفروشان دسته بندی مناسبی بشود و این روز بازارها نظم و ترتیبی به خود بگیرد، یکنواختی سایبان‌ها و سازه‌ها می‌تواند در راستای نظم بخشی به این روز بازارها موثر باشد.

گردان خاطرنشان کرد: با تصمیم شورا، دستفروشانی که قصد اشغال مسیری در یک خیابان را دارند، تنها باید در یکی از پیاده روهای معابر حضور داشته باشند، علاوه بر آن دستفروشانی که فعالیت شبانه دارند نیز نباید در طول روز در خیابان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این دستفروشان در طول شب نیز در ساعت مقرر فعالیت می‌کنند و موعد فعالیت آنان در فصل زمستان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا نیمه شب است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان گفت: حضور دستفروشان در معابر شهر همانند پیاده راه بوعلی، یک جاذبه شبانه را برای شهر همدان ایجاد کرده که موجب استقبال شهروندان شده و شادی و نشاط را برای آنان همراه داشته است.

گردان تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، تعداد دستفروشان کاهش پیدا کرده است اما باز هم نیاز است که فعالیت آن‌ها منظم‌تر و با نظارت بیشتر به خصوص در طول روز انجام شود.

کد خبر 449009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.