اجرای طرح بازآفرینی محله "سرخریگ" چابهار

شهردار چابهار گفت: طرح بازنگری بافت قدیمی و هویت شهر چابهار که محله «سرخریگ» است با حمایت ویژه استانداری و همراهی اداره راه و شهرسازی جنوب تمام شده است و بزودی مرحله تصویب آن به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، محمدیونس حقانی اظهار کرد: در گذشته سهم معابر بهسازی و نیازمند به آسفالت ۴۸ درصد بوده که هم‌اینک به ۳۸ درصد کاهش یافته و امید داریم تا سال ۱۴۰۰ به کمترین مقدار برسد.

وی ادامه داد: هم‌اینک سه مسیر مهم بلوار مولانا روانبد، قدس شرقی و ۳۰ متری شهید چراغ مکان (راه ارتباطی شهر و روستای کمب) در حال آماده سازی است و بزودی آسفالت آن اجرا خواهد شد.

شهردار چابهار به طرح هدایت و جمع‌آوری روان آب‌های سطحی بعد از گذشت سال‌ها که در هنگام بارندگی آمد و شد در خیابان‌ها را سخت کرده بود اشاره کرد و افزود: با اجرای نوسازی دیواره مسیل‌های سطح شهر و دو کیلومتر جدول گذاری، کانال و پوشش با دال فلزی هم‌اینک در کمتر از دو ساعت آب‌های سطحی جمع آوری به کانال‌ها هدایت می‌شود.

حقانی اضافه کرد: فاز یک کمربندی شمالی با مشارکت سازمان منطقه آزاد از بندر شهید کلانتری و گیت منطقه آزاد تا میدان سپهبد شهید سلیمانی (میدان هیأت سه نفره) با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان شامل زیرسازی و آسفالت به طول شش کیلومتر و یکصد متر عرض در دست اقدام است.

وی گفت: مطالعه ساخت پارک ساحلی خلیج و جاده سلامت که در زمره پروژه‌های دو منظوره گردشگری و شیلاتی است با هدف ساماندهی لنج‌ها و قایق‌های صیادی به طول دو هزار متر و عرض ۳۰ تا ۲۵۰ متر از اسکله شهدای هفتم تیر شروع و تا اسکله شهید کلانتری امتداد می‌یابد.

شهردار چابهار به بودجه شهرداری چابهار اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری از ۳۵ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۲۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسیده که ۶۹ درصد سهم عمرانی این بودجه نشان از توجه به عمران و آبادانی شهر چابهار است.

حقانی ادامه داد: هم‌اینک حقوق معوقه نداریم و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی با اجرای پروژه‌های خرد و کلان یاد شده به دنبال کسب رضایت شهروندان هستیم.

وی تصریح کرد: معابر مرکزی و بازار شهر چابهار در قالب برنامه طراحی شهر بلوار امام خمینی (ره) تحت عنوان بهسازی و پیاده‌روسازی با مشارکت شهرداری و راه و شهرسازی جنوب استان تدوین و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار چابهار عنوان کرد: در راستای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده چابهار با هماهنگی شورای شهر مجوز و مشوق ۸۰ درصد معافیت در تمام عوارض شهرداری اعمال می‌شود.

حقانی ادامه داد: طرح بازنگری بافت قدیمی و هویت شهر چابهار که محله «سرخریگ» است با حمایت ویژه استانداری و همراهی اداره راه و شهرسازی جنوب تمام شده است و بزودی مرحله تصویب آن به پایان می‌رسد.

وی به مشارکت و هم‌افزایی با سرمایه گذاران از جمله هتل دلفین و واگذاری دو هکتار به سرمایه گذار در کمربندی شمالی برای مجتمع رفاهی و تفریحی اشاره کرد و افزود: از هر گونه سرمایه گذاری در شهر چابهار استقبال می‌کنیم.

شهردار چابهار گفت: در حوزه خدمات شهری فعالیت‌های خوبی انجام شده و روزانه ۱۲۰ تن زباله با ۱۲ دستگاه خودروی حمل زباله و ۲۰۰ نیرو پسماندهای شهری از سطح شهر جمع آوری و به سایت موقت حمل می‌شود.

حقانی از شهروندان درخواست کرد به سبب جایگاه ارزشمند و موقعیت رو به رشد چابهار مردم از رهاسازی پساب خانگی و نخاله‌های ساختمانی در سطح محله و معابر خودداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 449004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.