صمیمیت بین هنرمندان کم شده است/ از فوت استاد شجریان متاسف شدم

یک استاد موسیقی گفت: در حال حاضر فقط پول، شهرت و موارد حاشیه‌ای در موسیقی اهمیت دارد و احترام و اهمیت خود موسیقی در جامعه کمرنگ‌تر شده است.

جمشید محبی، استاد موسیقی و نوازنده تنبک در پی درگذشت محمدرضا شجریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: حدود ۱۵ سال با استاد شجریان بودم و چیزی که در حال حاضر می‌بینم، دقیقاً برخلاف صحبت ایشان مبنی بر همدل و نزدیک بودن به یکدیگر است. امروزه هیچ بویی از همدلی در موسیقی وجود ندارد و مسائل از هم گسیخته شده و دور هستند. نزدیکی‌ها و جلسات صمیمانه بین هنرمندان برهم خورده و این اتفاق بسیار بدی است.

وی افزود: حتی پسر خود استاد شجریان، همایون نیز این حرف مرا شامل می‌شود؛ من برای پنج سال استاد وی بودم و ایشان پس از آن روزها حتی پنج بار هم به من زنگ نزده است. این صحبت‌ها بیشتر درد دل است و گلایه نیست، اما جامعه هنرمندان از یکدیگر دور شده‌اند.

محبی خاطرنشان کرد: در گذشته، دورهمی‌هایی برای هنرمندان وجود داشت که کارهایشان را با یکدیگر بررسی می‌کردند و آنها را می‌ساختند. موسیقی چیزی نیست که انسان در تنهایی آن را بسازد و ساخت موسیقی به نشاط، گفت‌وگو و پویایی خاصی نیاز دارد. در حال حاضر فقط پول، شهرت و موارد حاشیه‌ای در موسیقی اهمیت دارد و احترام و اهمیت خود موسیقی در جامعه کمرنگ‌تر شده است. نحوه زندگی موسیقی‌دانان و هنرمندان در زمان ما متفاوت بود برای مثال ناصر فرهنگ‌فر در زمان مرگ خود ثروت خاصی نداشت اما نحوه زندگی او، وی را به یکی از بهترین موسیقی‌دانان کشور تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: واقعاً برای فوت آقای شجریان متأسفم. ایشان شخصیتی بسیار بزرگ داشتند و هنرمندی بی نظیر بودند. زمان زیادی بود که ایشان حال بدی داشتند اما این اتفاق واقعاً ضایعه بزرگی برای هنر موسیقی است. امیدوارم که افراد همانند گذشته از نام ایشان سوء استفاده نکنند.

کد خبر 448977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.