امکانات رفاهی بندرعباس با کیش قابل قیاس نیست

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بندرعباس و کیش شرایط جوی یکسانی دارند اما میزان امکانات رفاهی و تفریحی که لازمه افزایش نشاط اجتماعی است در این دو شهر قابل مقایسه نیست و شهر ما کاستی‌های زیادی دارد.

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی به عوامل گوناگون درونی و بیرونی بستگی دارد، اظهار کرد: برای افزایش نشاط اجتماعی در سطح جامعه یکی از مسائل مهم زیباسازی شهر است که باید به این مقوله ورود کنیم. بندرعباس شهری ساحلی است که این مسئله خود یک موهبت الهی برای زیبایی شهر محسوب می‌شود و با ارتقای فضای سبز و بهبود نورپردازی می‌توان آن را زیباتر جلوه داد.

وی ادامه داد: بندرعباس از نظر آب و هوایی با جزیره کیش تفاوتی ندارد ولی از نظر اختصاص امکانات تفریحی و رفاهی که یکی از مهمترین مباحث در افزایش نشاط و شادی در جامعه بشمار می‌رود، بسیار متفاوت عمل شده است و کاستی‌های زیادی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: تلاش برای بهبود و افزایش سطح امکانات بندرعباس در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت اما به دلیل مشکلات زیرساختی و کمبود اعتبارات آنچنان که باید به این بخش توجه نشده است.

وی با اشاره به تأثیر ساخت و طراحی المان‌ها در ایجاد احساس شادی برای شهروندان، افزود: در طراحی نمای ساختمان‌ها و المان‌های شهری باید از مؤلفه‌های سنت و فرهنگ هرمزگان استفاده شود؛ البته نباید فراموش کرد که طراحی این نماها تنها دست شهرداری و شورا نیست و شورای عالی شهرسازی و معماری نیز باید در خصوص آن‌ها اظهار نظر کند.

بلارک گفت: براساس مصوبه شورای شهر، کمیسیون فرهنگی باید برای جانمایی هر المان شهری تشکیل جلسه داده و در اجرای آن رأی و نظر شورا مورد توجه قرار گیرد و ساخت المان‌هایی که طبق شاخص‌های سنت و فرهنگ هرمزگان و متناسب با شرایط شهر بندرعباس طراحی شوند مورد توجه جدی‌تری باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان از شرایط سواحل ناراضی هستند و آن را نقطه ضعفی در رونق گردشگری و ایجاد نشاط و شور اجتماعی می‌دانند در حالی که می‌توان از این موهبت در افزایش نشاط اجتماعی و جذب گردشگر بهترین استفاده را کرد.

بلارک تصریح کرد: اقداماتی که در ساحل بندرعباس رخ می‌دهد، براساس مصوبه شورا نیست بلکه بر مبنای تصمیمات بالادستی است و در جای دیگری تصمیم‌گیری می‌شود. شهر هنوز به اقدامات زیادی در راستای زیباسازی نیاز دارد که همواره مشکل سر راه این مسئله کمبود اعتبارات بوده و هست.

کد خبر 448960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.