تحقق تعهد دولت در پرداخت سهم ۵۰ درصدی اوراق مشارکت

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه اوراق مشارکت چهارساله است و با نرخ سود ۱۸ درصد با بانک تسویه می‌شود، گفت: ۵۰ درصد اوراق مشارکت تعهد دولت و ۵۰ درصد تعهد شهرداری بوده که تاکنون دولت سهم خود را بموقع پرداخت کرده است.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش مشارکت در تأمین مالی شهرداری و نحوه پرداخت سودهای مشارکت، اظهار کرد: با توجه به تورم موجود، شهرداری برای تأمین مالی پروژه‌ها و جلوگیری از تعطیلی اجرای آنها از اوراق مشارکت استفاده می‌کند.

وی افزود: استفاده از اوراق مشارکت به این نحو است که ابتدا مجوز لازم از بانک مرکزی دریافت شده و سپس با یکی از بانک‌های مجاز، قرارداد ضامن و عامل منعقد و به صورت قانونی در بورس ارائه می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه نرخ رسمی اوراق مشارکت ۱۸ درصد است، ادامه داد: با توجه به سودهای بیشتری که بازارهای موازی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند، خرید اوراق مشارکت آنچنان که باید مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد از این رو در توافق با صندوق‌های تأمین مالی و لحاظ کردن نرخ اضافه بین سه تا پنج درصد علاوه بر ۱۸ درصد نرخ رسمی، به صندوق تأمین مالی ارائه و سپس منتشر می‌شود؛ البته صندوق مالی کل اوراق را به صورت یکجا یا بلوکی از شهرداری خریداری کرده و به فروش می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: در روشی دیگر معادل‌سازی انجام شده و مبلغی را به عنوان تنخواه در اختیار صندوق تأمین مالی قرار می‌دهیم تا در زمان نیاز برداشت کنیم، بنابراین سودی به این صندوق پرداخت نمی‌شود.

طهرانی با بیان اینکه اوراق مشارکت چهارساله است و با نرخ سود ۱۸ درصد با بانک تسویه می‌شود، گفت: ۵۰ درصد اوراق مشارکت تعهد دولت و ۵۰ درصد تعهد شهرداری است که تاکنون دولت سهم خود را بموقع پرداخت کرده و شهرداری نیز سهم خود را در سررسید بانک‌ها تسویه خواهد کرد.

کد خبر 448955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.