بودجه ۴۹۵ میلیون یورویی برای تولید گازوئیل یورو۵

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان ضمن اشاره به بودجه ۴۹۵ میلیون یورویی پروژه تصفیه گازوئیل این شرکت گفت: با بهره‌برداری این پروژه در ابتدای سال آینده، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، مرتضی ابراهیمی در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام این شرکت که با حضور حدود ۷۸.۵۳ درصد سهامداران برگزار شد، ضمن اشاره به جایگاه دوم این شرکت در میان پالایشگاه‌های کشور، مقدار این خوراک را ۳۶۰ تا ۳۷۵ هزار بشکه در روز اعلام و اظهار کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان نخستین شرکت پالایشی کشور ازنظر تنوع تولید فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: تولید حلال (۴۰۶) جدیدترین فرآورده نفتی شرکت پالایش نفت اصفهان بوده که به دست متخصصان این شرکت تولیدشده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به این‌که بنزین، گازوئیل و نفت کوره بیشترین فرآورده‌های نفتی این شرکت را تشکیل می‌دهد، گفت: با بهره‌برداری طرح بنزین سازی در سال ۹۵، تمامی بنزین تولیدی پالایشگاه اصفهان به استاندارد یورو ۵ ارتقا یافت و در این زمینه می‌توان گفت شرکت پالایش نفت اصفهان تنها شرکت پالایشی کشور بوده که تمام بنزین تولید آن مطابق با استاندارد یورو ۵ است.

ابراهیمی در ادامه، علت افزایش سرمایه این شرکت را انجام و تکمیل پروژه‌های تعریف‌شده در پالایشگاه اصفهان اعلام کرد و افزود: پروژه‌های در دست اجرای این شرکت به سه بخش بهینه‌سازی و بهبود فرآیند، حفظ ظرفیت و همچنین RFCC تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان گفت: این پروژه تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است. باید توجه داشت که با بهره‌برداری این پروژه در ابتدای سال آینده، تمام ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این شرکت، مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: اخیراً ظرفیت تولید گازوئیل یورو ۴ این شرکت از دو میلیون لیتر به چهار میلیون لیتر در روز افزایش‌یافته است که البته با بهره‌برداری پروژه تصفیه گازوئیل، همه گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان به استاندارد بین‌المللی یورو ۵ ارتقا می‌یابد.

ابراهیمی با اشاره به بودجه ۴۹۵ میلیون یورویی پروژه تصفیه گازوئیل، اظهار کرد: با بهره‌برداری این طرح، ترکیبات گوگردی گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان از ۱۰ هزار به ۱۰PPM کاهش می‌یابد.

وی درباره پروژه گوگردزدایی از ته‌مانده برج‌های تقطیر (RHU) نیز گفت: این پروژه حدود شش درصد پیشرفت دارد و با پیش‌بینی حدود ۶۰۰ میلیون یورو هزینه در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه بابیان این‌که در قالب پروژه‌های حفظ ظرفیت شرکت نفت اصفهان حدود ۱۷ طرح در حال اجرا است، ساخت دو دستگاه بویلر، بازسازی برج خنک‌کننده‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب، ایستگاه تقلیل گاز برای تأمین گاز پروژه جنوبی و ساخت سیستم بازیافت گاز LPG را از مهم‌ترین این طرح‌ها برشمرد و گفت: دو دستگاه بویلر تا آخر امسال به‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به پروژه بازیافت LPG این شرکت که در حال اجرا است اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری این طرح، میزان قابل‌توجهی از گاز LPG در واحد بنزین سازی استحصال می‌شود که بخشی از آن عرضه و بخش دیگری به‌عنوان سوخت جایگزین و ارزان‌قیمت در پالایشگاه استفاده خواهد شد.

ابراهیمی ارتقا کیفیت فرآورده‌های نفتی پالایشگاه اصفهان را الزامی و اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: این شرکت باید فرآورده‌های نفتی خود را به استاندارد بین‌المللی یورو ارتقا دهد. حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد فرآورده‌های پالایشگاه اصفهان را نفت کوره تشکیل می‌دهد و با راه‌اندازی پروژه گوگردزدایی از نفت کوره، این شرکت به یک فرآورده مرغوب و در حد سوخت دیزل تبدیل خواهد شد که صرفه اقتصادی خوبی برای شرکت به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 448949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.