اجبار استفاده از ماسک در پیشگیری از کرونا مؤثر است

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره اجبار استفاده از ماسک از امروز، گفت: الزامی شدن استفاده از ماسک اقدامی مؤثر برای پیشگیری از کرونا و آنفلوانزاست.

به گزارش ایمنا، دکتر مسعود مردانی، با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک از امروز، گفت: اولاً باید توجه کرد که در هر تجمعی امکان انتقال کرونا وجود دارد. بر همین اساس اجباری شدن استفاده از ماسک، به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای کرونا اقدامی بسیار مؤثر است. زیرا در حال حاضر بر روی انتقال هوابرد و یا انتقال از طریق ریز قطرات تنفسی آلوده اتفاق نظر وجود دارد.

وی افزود: در عین حال در فصل پیش رو با شیوع احتمالی آنفلوانزا هم مواجهیم که تقریباً راه‌های شیوع و انتقال آن هم با کرونا مشابه است. بنابراین با استفاده از ماسک هم از ابتلاء به کرونا و هم از ابتلاء به آنفلوانزا پیشگیری می‌شود.

مردانی به ایسنا گفت: توصیه می‌کنم که مردم حتماً و با دقت از ماسک استفاده کنند، در عین حال طبق تجربه‌ای که در اسفند و فروردین داشتیم، دیدیم که مردم به خوبی رعایت کردند، جریمه‌ای هم اتفاق نیفتاد و توانستیم بیماری را کنترل کرده و کاهش دهیم. فکر می‌کنم راهکارهای دیگری هم برای استفاده مردم از ماسک وجود دارد و جریمه راه حل آخر است.

کد خبر 448948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.