پیشرفت ۷۳ درصدی تقاطع غیر همسطح سپهبد قاسم سلیمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۷۳ درصدی تقاطع غیر همسطح سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه گسترش شهرها و افزایش روزافزون وسایل نقلیه و به وجود آمدن معضلی که از آن به عنوان ترافیک یاد می‌شود، مدیران شهری را بر آن داشته که جهت رفع این معضل مهم و کاهش گره‌های ترافیکی، نسبت به بررسی مشکلات ترافیک و ارائه راه‌حل‌هایی مناسب برای تغییر وضعیت آن اقدام کنند.

وی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی همسو با نیاز شهروندان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در جهت تحقق طرح‌های توسعه شهری بوده است، چرا که اجرای هر پروژه عمرانی به مرور زمان هویت شهر را ساخته و همواره در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: توجه به لحاظ کردن میزان نیاز شهروندان در پروژه‌ها موضوعی مهم در طراحی آن‌هاست.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی کلانشهر اصفهان اجرای پروژه‌های بزرگ حلقه حفاظتی شهر است که در حال حاضر با همیاری و تلاش شبانه‌روزی تمامی مدیران و دست‌اندرکاران مربوطه در حال اجراست که این منطقه نیز سهم بزرگی از این پروژه عظیم را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

قاسمی افزود: اجرای تقاطع غیرهمسطح سپهبد قاسم سلیمانی که به دلیل ترافیک بسیار زیاد از سمت ورودی شرق اصفهان و آرامستان باغ رضوان در دستور کار قرار گرفت، گام بسیار مهمی جهت تسهیل و کاهش بار ترافیکی، سرعت بیش‌تر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادف‌ها در این مسیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کم شدن زمان تأخیر به طور قطع مشکلات ترافیکی موجود را برطرف خواهد کرد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی زیبایی چشم‌انداز و منظر ورودی شهر تاریخی اصفهان را دوچندان خواهد کرد، گفت: برای اجرای این پروژه بزرگ که هم اکنون به پیشرفت ۷۳ درصدی خود رسیده، اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و ظرف مدت ۲۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به جزئیات پروژه تقاطع غیرهمسطح سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ابعاد اجرای این پروژه دو در ۱.۵ کیلومتر است که آزادسازی املاک در مسیر آن، مساحتی حدود ۱۵۰ هزار مترمربع است.

قاسمی ادامه داد: طول کل پل‌سازی پروژه تقاطع غیرهمسطح سپهبد قاسم سلیمانی ۱۲۰۰ متر و شامل پنج پل بوده که پل شماره یک به طول ۴۹۳ متر و ارتفاع ۱۴ متر، پل شماره دو به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع هفت متر، پل شماره سه به طول ۱۷۷ متر و به ارتفاع هفت متر، پل شماره چهار به طول ۱۰۷ متر و به ارتفاع هفت متر و زیرگذر، پل شماره پنج با ۱۲۵ متر پل‌سازی در عمق ۷ متر و همچنین میزان خاکبرداری مسیرها ۱۸۰ هزار مترمربع و خاکریزی ۲۳۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 448946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.