کاهش آلودگی هوا در برنامه اصفهان ۱۴۰۵

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: کاهش آلودگی هوا با تکیه بر ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل بار و کالای درون شهری در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ مورد توجه قرار گرفته است.

مجید طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در دو سطح راهبردی و عملیاتی تهیه شده و ششمین برنامه پنج‌ساله شهرداری اصفهان است.

وی افزود: در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ سعی شده با استفاده از نظرات حداکثری ذی‌نفعان شامل شهروندان، متخصصان، نخبگان شهری، کارشناسان حوزه‌های مختلف شهرداری و سایر ارگان‌های شهری بهترین برنامه ارائه شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه از اصلی‌ترین اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۵ کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان حمل بار در داخل رینگ چهارم ترافیکی است، تصریح کرد: در ذیل این هدف کلان، کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت زمانی، مکانی و الزامات کیفی تردد ناوگان باری در معابر درون شهری و مدیریت هوشمند حمل و نقل بار و کالای درون شهری از راهبردهای مهم این هدف برنامه است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از اقدامات مهم پیش‌بینی شده در حوزه کاهش آلودگی ناشی از تردد ناوگان حمل بار در برنامه پنج ساله اصفهان ۱۴۰۵ می‌توان به طرح محدوده مکانی و زمانی ناوگان حمل بار LEZ، طرح گسترش کمی و کیفی ارائه خدمات معاینه فنی خودروها (سبک، سنگین، اتوبوس و موتورسیکلت)، طرح شناسایی، ساماندهی و نظارت هوشمند بر حمل و نقل بار درون شهری و طرح رینگ چهارم ترافیکی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته سازمان حمل و نقل بار به صورت علمی و هدفمند در راستای دستیابی به اهداف اقدامات بسیار خوبی کرده است، افزود: از جمله آنها می‌توان به ساماندهی امور حمل و نقل بار درون شهری، اجرای طرح LEZ، شناسایی، ساماندهی و ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار فعال حوزه بار در سامانه حمل بار، صدور انواع سند حمل بار از جمله بارنامه، بار برگ و مجوز تردد وسیله نقلیه باربر درون شهری برای اولین بار در کشور، راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز معاینه فنی، انجام مطالعات جامع حمل و نقل بار درون شهری اصفهان، احداث اولین مرکز معاینه فنی خودروهای نیمه سنگین و سنگین اشاره کرد.

کد خبر 448943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.