اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های کاشان به بیماران کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی منطقه موظف هستند حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به بستری بیماران کووید۱۹ اختصاص دهند و در حال حاضر نیز یک مادر بدحال در آی سی یو و پنج مادر مبتلا به کووید ۱۹ در بخش بستری هستند.

محمد حاجی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدای آران و بیدگل ریفرال کرونا هستند، اظهار کرد: اگر کل ظرفیت بیمارستان‌ها را برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بگذاریم، بیماران قلبی، مغزی و سایر بیماران اورژانسی را از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بخش اطفال و نورولوژی بیمارستان شهید بهشتی به صورت موقت به بیمارستان نقوی منتقل خواهد شد، افزود: در صورت لزوم جهت استفاده از بیمارستان تازه تأسیس ثامن به منظور ارائه خدمت به بیماران برنامه‌ریزی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در جریان سفر معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد جهت اضافه کردن ۱۵ تخت ویژه به ظرفیت فعلی بیمارستان شهید بهشتی داده شد.

حاجی جعفری با اشاره به اهمیت اکسیژن در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹، گفت: ظرف یک ماه آینده ظرفیت اکسیژن بیمارستانی به دو برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ذخیره کافی در امور درمان داریم، افزود: بیمارستان‌های دولتی و خصوصی منطقه موظف هستند، حداقل ۱۰ درصد از ظرفیت خود را به بستری بیماران کووید ۱۹ اختصاص دهند؛ هر فرد در جامعه باید نقش خود را برای کاهش ابتلا به این بیماری ایفا کند تا شیوع این بیماری کنترل شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به بستری ۷۷ مادر باردار مشکوک از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، گفت: این مادران در صحت و سلامتی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز یک مادر بدحال در آی سی یو و پنج مادر مبتلا به کووید ۱۹ در بخش بستری هستند.

کد خبر 448917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.